joi, 21 iulie 2011

Iertați-mă! Nu știu să mint!


Am fost educat să am răbdare cu semenii. Chiar dacă am ajuns străini acum, port în afect și rațiune stigmatul părinților mei. De la ei am învățat că oamenii au instinct minciuna și prostia. În majoritatea situaților le combină perfect. Mințind, sub scuza infailibilă a salvării de moment din fața penibilului, semenii ne jignesc de două ori. Prima oară mințindu-ne, implicit a doua oară exploatându-ne naivitatea presupusă numai de ei prin care speră să nu le sesizăm slăbiciunile, sau abuzând de bunăvoința noastră și de capacitatea de a ierta. Curajul de a spune adevărul este ceea ce îi lipsește omului. Niciodată nu mi-a fost dat să mă simt patetic din cauza rațiunilor și acțiunilor mele, deoarece niciodată nu mi-a fost străină sinceritatea, chiar dacă uneori s-a dovedit a fi cel mai aprig dușman al meu. Nu m-am ferit să spun te iubesc, indiferent dacă înfierez acest sentiment și îl consider a fi o dovadă de slăbiciune, sau să arunc adevărul în față ipocriților. Am fost educat să nu jignesc inutil, dar nu am am fost învățat să plâng. Nu cunosc gustul lacrimilor, pentru că mi s-a inoculat pervers de exagerat că deminitatea este ceea ce îți aparține numai ție, este ceea ce rămâne după tine și în același timp duci cu tine dincolo de viața asta searbădă, mustind a ipocrizie. Mai am o vorbă să spun. Eu în viață greșesc de două ori, adică prima și ultima oară. Când mă ajunge certitudinea greșelilor am demnitatea de a mă retrage din viața celor față de care mă fac vinovat și trebuie multă muncă și capacitate de iertare din partea celor vătămați de nimicnicia mea ca să mă determine să revin. A reveni este echivalent pentru mine cu a mă ierta. Nici a mă ierta nu am fost învățat. Poate voi învăța de la semeni iertarea. Pănă atunci permiteți-mi să mă retrag din cotidian, din voi ... 


 

2 comentarii:

  1. Dar...ce utila e arta de a minti la timpul potrivit....

    Haide, recunoaste!

    RăspundețiȘtergere
  2. :))))
    Domnișoară numai suflet,
    sunteți simpatică. Mai ales pentru acel ”Haide, recunoaște!”. După citirea comentariului am râs. Revenind la provocarea d-voastră ... Hm! Să vedem.
    Dacă mă întrebați dacă am mințit vreodată, indiferent care ar fi fost motivele o sa vă spun că da, am mințit. Dar niciodată nu rețin să fi mințit pentru mine, mai ales după conștientizarea și acceptarea mea în raport cu semenii. Personal nu am nimic de apărat, deoarece nu am nimic de oferit, iar cei cărora am ceva de oferit mă acceptă cu defectul francheții și al sincerității. Este foarte simplu; am mințit pentru a salva pielea altora care îmi erau dragi într-o oarecare măsură, dar credeți-mă, cine face parte din viața mea știe că nu trebuie să mă pună într-o astfel de situație. Și dacă îți sunt aproape, foarte rar se întâmplă să ai nevoie de altceva, și atunci nu văd sensul minciunii. Merg pe mâna dictonului ”cea mai buna minciună este adevărul”.
    Apoi ... vis-a-vis de ceea ce ați trăit și trăiți d-voastră, după ce am lecturat niscavai postări, permiteți-mi să mă abțin și să spun că dacă v-ați însușit acest viciu al minciunii sau pseudoadevărului (forțată de împrejurări aproape ireale) deocamdată nu văd o ieșire din acest stil de viață, deci da, în cazul dumneavoastră este imperioasă uneori minciuna; sper să mă înțelegeți întocmai, deși există riscul să fiu perceput greșit și îmi asum și acest aspect (aș dori să nu comentăm aceste aspecte, în consecință rămâne asumarea la mine).
    Reverențe.

    RăspundețiȘtergere