vineri, 22 iulie 2011

Când timpul nu mă vindecă


 
M-am educat să trăiesc aproape la limită. Când îmi ating limitele mă refugiez în melancolia unui trecut plin de zvârcoliri, de drame mici şi reuşite pe măsura dramelor mele. Memoria mi se dezvăluie ca o bibliotecă demiurgică, în care universul meu creat din paradoxuri se clatină. Deţin mii de rafturi, mii de amintiri şi o aşezare haotică, dar controlată în plan vertical. 
Orice senzaţie de deja-vu îmi repugnă, pentru că la nivelul raţiunii îmi pare că trăiesc ciclic, iar evoluţie pentru mine nu există. Repetativ, chiar dacă la alt nivel, persist în aceleaşi greşeli, suport acelaşi tip de personaje şi ne conversăm în mod diferit pentru identicele dileme ale raţiunii existenţiale. Timpul nu-mi foloseşte la nimic, nu-mi rezolvă nici o problemă, nu-mi desluşeşte dilemele şi nici nu mă vindecă de erorile trecutului. Indiferent de vremea în care voi trece dincolo, voi fi la fel de juvenil ca atunci când am trăit la limită pentru prima dată. Oricât aş fi de pregătit pentru moarte când ea va veni o voi acuza de impoliteţe şi îi voi reproşa vizita nepotrivită. Mi-aş dori să pot să-mi împlinesc destinul, cu precădere să-mi vindec cumva afectul. Dar timpul îşi ştie rostul lui. Nu mă iartă şi nici nu mă vindecă.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu