joi, 9 ianuarie 2014

Tu-ul și Eu-ul providenței


Tu și eu ... încarcerați în tăceri diferite, aparținând marii tăceri. Dacă le-am vorbi semenilor despre tăcerile noastre, Dumnezeu însuși s-ar coborî să ne pedepsească. Mi-ar spune că ești Pandora mea; mi te-ar ridica cu mâna stângă în brațe, în timp ce dreapta-i desface cutia afectului tău, revărsând-o în mine. Să fim oare interziși cronicarilor lumii? Noi nu aparținem ăstei lumi, suntem atât de puțin din ceea ce am dori să fim că nici măcar nu avem o lume. Ne temem de pedeapsa demiurgică sau de ceea ce știm simțind, a putea fi!?
Eu, păzitorul focului din semeni. Tu, păstrătoarea a tot ce a plăsmuit Divinul pentru om. Tu nu porți o lume, porți toate lumile; eu port doar lumea ta. Totul se reduce la lumile tale și dincolo de ele, într-un adevăr stă într-o convalescență, tăcerea. Știi ... nu cred că ți-am spus vreodată! Doar aleșilor le vorbește tăcerea. În fapt ea, tăcerea, conține toate tonalitățile arpegiului; îți auzi vocea eului contrându-te, aprobându-te. În tăcerea binefăcătoare aflăm și vocea amintirilor, nostalgiilor, durerilor dar cu precădere a bucuriilor și împlinirilor. Suntem și ceea ce gândim, nu doar ceea ce suferim.
Când îți convoci toate lumile recunoscute din tine, ți se-ntâmplă zâmbet și grimasă, arcuit de sprâncene și întăriturile arterei. Știu cum îți este; am trecut cândva prin toate ăste. Intri pe ușa fiecărei lumi, dar niciunde nu poți zăbovi mai mult de un clipit al pleoapei. Sunt prea multe care nu-ți spun nimic spre suficiență și prea puține care să te rețină. Tu să nu te sperii! Te afli în purgatoriul dintre lumi. Învață despre el; ulterior tentațiile lumilor de dincolo nu-ți vor mai părea grotescul și agonia, nici beatitudinea și fericirea. Îți spun un mic secret! ... Cum crezi că altfel s-a vindecat Divinul de sinele Lui? A aflat despre lumile create prin scăpărarea iluziei ”liberul arbitru ” (care apropo, mie îmi este totuna cu anarhia) și a privit în toate, nu dintre ele cum suntem noi muritorii obligați să o facem, ci ridicându-se deasupra lor.
Îți spuneam mai devreme că noi nu aparținem ăstei lumi, că nu avem o lume a noastră. Să-ți permiți tăcerile noastre, înseamnă a te recunoaște în spovedania popoarelor, tuturor lumilor; înseamnă a-ți recunoaște vocea între toate strigătele agoniei lumilor. Când te auzi limpede deslușindu-ți clinchetul cristalului te poți iubi fără taina prefăcătoriei. Ai ajuns în tine, te cureți de dor și jale, de bine și trufie ... când te știi iubi precum o face Divinul vei iubi la fel ca El. Eu sunt acolo, tu ești aproape.
Te simt, păzind focul. Aud cum tragi după tine cutia, Pandoră a lumii nepricepute și neghioabe. Îmi este totuna cum îmi va fi, câtă vreme știu despre tine și împăcarea cu lumea ta ...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu