marți, 28 ianuarie 2014

Între foc și apă ...


M-am născut, cu foarte mult noroc, sub zodia soarelui. Simt focul în pasiuni, trăiri, dar mai ales în agonie. Pentru fiece pasiune dovedită și ulterior investită m-am ales cu întoarcerea ei în mine înzecit, dar sub forma răvășirii. În mine niciodată n-a fost loc de tocmeală când afectului i s-a cerut de iubit sau de dăruit. Asumarea oricărei pasiuni implică rațiune; știind despre rațiunile mele și despre cele ce pot ele a întâmpla, am ales mereu asumarea dincolo de căderea flăcării înspre mocnit, în timpul consecințelor și învățăturii din ele. Când mă arde de trăire mă știu în febră majoră, provocându-mă între cunoscutele limite și infinitul închipuit. Mă cațăr, târâi și zgârii; plâng și răcnesc în durerea împlinirii. Cobor soarele în pieptu-mi și las umanitatea-n beznă, căci nimeni nu mă recunoaște în acea transfigurare. În amorul arid se scrum dramele trecutului, născând drama prezentului; tragedia comună în care își găsesc locul toate dezvăluirile Pandorei și sfidându-l pe Dumnezeu, inclusiv speranța. Nu de speranțe mă arde pe mine, mai degrabă de poticneala în ele. Să arzi totalitar incandescent implorând apa să-ți potolească setea! Singurul paradox acceptat în iubire, să arzi știind că ai să te stingi.
Și vine și timpul morții; timpul în care nu-mi mai este în putință și dorință decât nimicul. Mi-e sete de liniște, iar de mirosul stârvit al agoniei mă tem începând din tenebrele proprii; aș renunța la mine, la vlaga rămasă, dar am nevoie de răspunsuri. Am nevoie să mă știu viu și-n partea infinitului cu minus, să mă ciocnesc titanic de rigorile suferinței. Să mă îmbălsăm cu ea și sângele să se caute de febra soarelui. Să reintru în bezna lăsată umanității, noaptea să-mi rămână noapte și-n zi; să mă umblu prin cenușa aleilor cu chipuri încruntate și priviri coborâte-n bernă. Să-mi treacă de sete și spre mine să curgă izvoare din muntele unde m-a înălțat iubirea. Înnecăciunea să-mi fie noua stare de teamă să ajung a implora Divinul pentru întoarcerea-n infernul anterior, unde știu că voi regăsi din nou focul. Din focul unei pasiuni m-am stârnit spre soare, în focul agoniei m-am regăsit în netihna ființei. Apei îi rămâne doar limpezimea și forța cu care poate stinge setea oricărui dintre focuri.
Acum ... pasiunilor mele li s-au urât de înălțimea munților și de libertatea apelor coborâte din amonte. Apei i s-a urât de neputința de a stinge soarele. De atunci apa are în grijă focul din stihiile noastre, cum altfel decât pedepsindu-ne?! ...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu