duminică, 26 ianuarie 2014

Orație pentru suflet


Mi-e gândul în netihna pândei; dorința-mi stă în așezarea dintre neînțelesurile lumii și s-ar uita în soare, iar el să-mi arză orice neputință. Soarele pe furișate să se coboare în aridul deșertăciunii stârnind incandescența, să se ascundă apoi în spatele semilunii reci lăsându-mă în ape glaciare. Să-mi fie într-un arctic ruina dorințelor arse, regăsindu-mă în interzisului îndepărtare. În hătul nimănui să mă aflu în nepotrivitele lacrimi care amenință prin dezlegarea soarelui din captivitatea semilunii.
La întoarcerea printre semeni să-mi port cu barbarie forța dobândită din bătălia antonimelor; să fiu înzestrat cu iertarea lunii și sfada soarelui. Să-mi fie zămislit zidul unei temelii ființiale redobândite și-n el să ascund taina unui Manole neîntinat de păcatul iubirii. Să mă îmbrac în albul nepârguit al zidului și să mă amprentez în lumină. În fascicul să simt absorbția vieții, și-n pragul unei cedări nervoase să mă târâi agonizant spre patul de campanie, acompaniat de corul perseidelor revoltate de al sufletului abandon.
La ce-mi prisosește netihna când ea-mi induce incertitudini? Viața nu-mi este de niciun folos certitudinii și nimănui nu i-a reușit formula anulării unei incertitudini prin interferența cu o altă incertitudine. În tăcerea lunii poți afla tainele scăpate din boemul lumii și în monologul soarelui poți afla furia parvenită din frustrarea aceleiași lumi. Când sufletul te părăsește vizitând astrele, la revenire simți completarea unui ancestral care te obligă. Întoarcerea dintre astre te obligă la curtoazia neprefăcută a irosirii prin dăruire; ai cerut dreptul la cunoașterea vieții și ai dobândit acea cunoaștere, atunci asumă-ți împărtășirea cunoașterii, îmblânzirea neputințelor lumii și adoptă-ți singura reală iubire, singurătatea. Vei fi doar tu și ea, iar între voi îți va sta în veghe nerostită sufletul ...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu