miercuri, 8 ianuarie 2014

Crâmpei de real în iluzia reminiscenței



Să-i întorc spatele!? Să-i vorbesc din aceeași tăcere mascată prin introvertire. Atitudinea contează, înlocuiește tăcerea. I-am spus foarte multe. Nu, nu! I-am spus totul. Am dizolvat sindromul taină în neîmplinirea ei. Am cuprins-o cu brațele și ea m-a adulmecat. Se zbătea între un ”nu ești pregătit pentru mine” și ”îmi ești preaplinul”. Poate nu am înțeles-o niciodată suficient. Îi eram intrus în toane, poate doar când intram prin surprindere. Mă păstra în nemulțumirea ei cât să mă pedepsească. Cine s-o mai înțeleagă!?
Sunt cimitirul secretelor lumii și fețelor ascunse ale lunii. Zac în mine frânturi de afect în care ea nu și-a lăsat urma și pe care foștii proprietari nu le revendică; nici umbra ei nu s-a apropiat de aceste tărâmuri. Frânturi inundate de salinitatea lacrimilor, iluzia unor suicide spectaculoase, scenarii apocaliptice cu happy-end, refuzuri indezirabile sunt preapuținul unei definiții potrivite ei. O simți cum se apropie, îți dă târcoale, (subit și agresiv) te pătrunde, te perpelește într-o zvârcolire continuă, te stoarce de viață ca pentru un apoi la îndemâna ei, să te părăsească într-un imperativ cu tendința incertă a supraviețuirii. Să-i cedezi, meritatu-se oare!?
S-a jucat în permanență cu mine și eu i-am ținut isonul. Am renunțat la măsură, îndemnurilor ei. Am traversat deșertăciunea și calotele glaciare desculț și nu i-a fost îndeajuns. M-a provocat să înot în apele ascuțite ale celor mai adânci vârtejuri și să mă aerez în înaltul tornadelor legându-le de cer prin prelungirea venelor mele. Mi-a sfărâmat oasele de fiordurile nordului lumii risipindu-mă apoi în lichenii sudului. Mi-a refuzat dăruirea cu candoarea Afroditei, reproșându-mi pricina brațelor lipsă. Din lipsa lor s-a născut și lipsa dragului meu. Poate că mi-s vinovatul de serviciu; niciodată nu am strigat-o pe numele ei real. Am alintat-o spunându-i pierzanie, în timp ce restul muritorilor o strigau iubire.
Iubire, teoretic insiști în tot și toate, filosofic ești împlinirea; în real descompunerea întregului ...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu