miercuri, 8 ianuarie 2014

Niciodată nu am mâncat din suflet de om


Am ațipit într-un șezut, într-o rână. În moțăiala fără cusurul spasmelor pleoapei am văzut oameni vii și orbi și muți, vorbitori fără sens și întrebări, fără răspunsuri. În visul meu, eram cu toții vagoane răscolite de haos într-unul dintre depourile vieții și așteptam cu toții o direcție. Ne priveam reciproc cu o suspiciune naturală; nimeni nu-și asuma un sens sau o direcție.
Cunosc suficiente despre semeni și umanitate încât să nu mă inflamez în reacții și dorinți. Oferta semenilor poartă în ea rădăcina unei dorințe, rostită sau nerostită. Faptele noastre produc evenimente și distanțele dintre noi se așează firesc. Ne dorim speranță prin iluzie, împlinire prin sortire și iubire prin (ne)sacrificiul ei. Îmi este mereu în mine despre împlinire și total, dar mai știu că prin singur și singurul sunt îndepărtat de împlinire. Făr expectații sunt altruist maxim procentual-existențial, dar prin ele mă declar fariseu. Falsul personal îmi repugnă, falsul universal îl ignor; acest fals este soluția unei supraviețuiri pe care o pot înțelege, chiar dacă nu o încurajez și accept.
A ierta îmi este străin, a iubi îmi este sublim. Mă rog de tot ce este viu și verde să mă ierte de nuanțele vieții. Restul vi-l las vouă și nu vi-l las decât într-un azi înspre ieri, când învățasem despre lume, despre voi, despre mine. Atunci am aflat că a te hrăni cu suflet de om îmi este permanența saturației, ori mie îmi este de trebuință senzația foamei ...

Un comentariu: