duminică, 19 ianuarie 2014

Sufletul meu prinde rugină


Rațiunea îmi semnalează că ființei mele i-ar cam arde de iubire, sau de ceva simțire serioasă. Ființa mea vrea ceva să dăruiască, nu vrea erotism, nici eros. Afectul meu este imun la mesajul rațiunii! Cum vine asta? De când rațiunea își revendică iubirea? Ceea ce mi se-ntâmplă prin simțuri este o anomalie. Trebuie să mă caut de mine, fără umbra compasiunii deasupra-mi. Găsesc putință și în a fi salvat. Nu-mi doresc a fi salvat, dar poate fi o soluție. Am salvat multe suflete în curândul trecut, poate e vremea unei mici rocade. Măcar odată. Promit să uit repede și să nu mă predau adicției! ... și nici eu să nu o confer!
Neînlănțuiților li se refuză manifestarea libertății. Puțini cunosc prețul libertății, puțini știu a o aprecia. Libertatea este valoroasă sub impulsurile rațiunii, căci sub impulsurile afectului îndeamnă ființa la robia unei noi iubiri, ca de obicei inutilă, iar sub directa oblăduire a spiritualității, libertatea va aduce consolarea îndobitocirii.
 Profitând de lecțiile despre libertate, am aflat despre prea multe în astă lume și nimic nu m-a mulțumit. Relativismul îl regăsesc în toate, iar certitudinea devine tot mai singulară în acest haos. Este bună în alternanța unei evoluții și rugina sufletului, dar sub supraveghere atentă. Un suflet uitat în rugină se va sfărâma la prima atingere, pe când un suflet sub îngrijirea ruginii va recunoaște singur momentul în care să transfere rugina lanțului care l-a cuprins, cum altfel decât cedând pasiunilor interzise rațiunii.
Mi-e ciudat când rațiunea mă vrea în plenitudinea manifestării afectului, când trecutul mi-e plin de războiul celor două entități. Rațiunea nu i-a cedat niciodată afectului, pe când afectul a fost mai tolerant. Această toleranță îmi sună a fatalitate, a ruină făr’ de rugină în finaluri. Joc un prelung preludiu al unui final inevitabil ...  
    

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu