vineri, 14 februarie 2014

Platitudine


Aceeași senzație a nimicului și prezența unei amorțiri. Nu mă îngrijorează lipsa pasiunilor, nici lipsa dialogului sau conversației; mai degrabă perspectiva platitudinii este angoasa primordială și unică. Nu aparțin niciunei zone de interes și nevoia unei satisfacții pare tot mai îndepărtată. Mă pot refugia într-o bibliotecă; acest gest de complezență, un soi de avertisment al conștiinței de sine, îmi poate da un disconfort major. M-am ales cu prostul obicei de a pedepsi hârtia cărții doar pentru că o editură a ales să publice un autor obscur, iar în librării și biblioteci întâlnești pe rafturi tot mai mult amatorism și mercantilism editorial. Mirosul plăcut al unei cărți nu substituie o scriitură proastă. Orice s-ar scrie, mai puțin beletristica, suportă mai multe teorii contradictorii, astfel încât orice adevăr căutat se află la ieșirea din labirintul acestei anarhii. Pot fi indiferent dinaintea semenilor și rostirilor lor, dar dinaintea unei cărți nu pot a fi. Mereu caut direcții contextuale, pătrunderea metaforei și disecarea până la nivelul sangvinității a stilului scriitoricesc și a mesajului ascuns între cuvinte. Dar și această îndeletnicire a deconspirării unui autor îmi devine neutră. Nici în muzică nu am mai aflat de ceva vreme un refuz motivațional. Pot încerca toate artele că îmi este de inutilitate , iar mie mi-ar fi de trebuință doar scânteia care să declanșeze viul. Deocamdată mă voi lăsa în deznădejdea platitudinii, doar pentru că îmi stau în veghe intuiția și decența instinctelor domestice ... 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu