luni, 10 februarie 2014

Clasicism


De atâta vreme îmi suport luciditatea că nu mai pot afirma cu certitudine când s-a întâmplat ultima dată să mă afle destinul nepregătit. Sunt atât de defect că pot accepta orice provocare, chiar și ea a absurdului. Căci ce se poate spune cu blândețe despre cei care sunt predispuși la autodistrugere, decât că sunt absurzi? Recunosc că ador patetismul lor, descompunerile ilogice și intriga închipuită a  dramelor. Îmi plac aceste trăiri pentru că mi s-au întâmplat la rându-mi. Am fost și eu surprins de drame și ca orice infantil, în faza incipientă lor le-am amplificat cu graba fricii că voi pierde ceva prețios. Teama necontrolată a creat și impresia irevocabilului, ceea ce este real dacă vorbim de un prima dată în ceva care implică sufletul. Tot ceea ce urmează este parte a poeziei vieții, pentru că implică doar rime: dezintegrare, izolare, dezolare, resemnare. Acesta este motivul pentru care cădem în ridicolul poeziei; devenirea în poezie din neputința de a trece peste drame, un surogat nefericit al rațiunii. Am descoperit ironia vieții în clipa în care am fost strigat ”poetule”. Dramele autentice trebuiesc trăite în utilul lor, doar după experimentarea lor prin lectura clasicilor. Nimeni nu a înțeles mai bine decât clasicii, paradoxul, antagonia și devenirea. Singurul comun pe care îl dețin în proprietate cu clasicii este insomnia; în schimb, agoniile suporta termenele comparației ...  

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu