miercuri, 26 februarie 2014

Ecoul pribegiilor (I)



Să-mi convină de hoinăreală nu-i nici un chip. M-aș îndeletnici cu pribegia dacă mi-ar fi de utilitate în găsirea unei stări pozitive. Cât de îndepărtate îmi par acum toate cele pe care le-am pregătit dinaintea intrării în viață pentru pustiul de acum, neînchipuit atunci. Îmi duc existența într-o distanță tot mai evidentă față de preocupările lumești. Mai pot fi oare rănit de neputința omului? ... sau de uzurparea iraționalului?
*
Sunt cel căruia i-a reușit imposibilul. Toată seminția acelor iluzii care-mi confereau speranța unui concubinaj reușit cu umanitatea am îngropat-o în pământiul rațiunii; am ascuns lumii orice pasiune mistuitoare, taman în locul în care nimic nu rodește sub spaima lucidității.
*
Sunt rădăcini nenăscute, doar închipuite, pe care ființa le va cunoaște doar din auzite, din împărtășirea celor irosiți; ochii nu pot zări zămislirea unei povestiri decât dând frâu liber imaginației, și cum imaginația ne-a jucat adeseori renghiuri, poveștile vor rămâne doar povești. Nici o lacrimă nu hrănește rădăcinile ființiale și nici nu ne purifică; ele doar crează iluzia umanismului, ca și cum am purta povara vreunei virtuți ...
*
Mai bine să fiu un străin decât un sfătuitor. Nu mi-a reușit niciodată o recomandare înspre ale asumării vieții. Cine și-ar dori un adevăr personal, ca răspuns la întrebarea ”ce vezi când privești lumea?” ? Răspunsul meu ar fi ”Nimicul!”. Firească ar fi urmarea: ”Și atunci de ce o mai privești?”. Un alt firesc stă și în răspunsul: ”ca să am scuză smintelii!” ... 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu