marți, 4 februarie 2014

Mortificare


Nu mi-a mai rămas decât a profita de metastaza gândurilor. Cum este cu putință astă utopie, în care să simți trecerea în spectrul dincolo de metafizic? O stare imponderabilă în care ești parte a nicăieriului. Când lumea este nimicul de oferit, primit au trăit și dincolo de metafizic afli acel nicăieri, realizezi că renunțarea la metafizic nu este deloc o soluție. Ai parte de singura cale de comunicare cu sinele, cu tăcerile asurzitoare din tine. În acest stadiu metastaza gândurilor este permisă. Sunt permise iluziile și în aceeași măsură și remușcările. Acele remușcări care te cuprind în urma senzației că puteai face altceva în anume situații, puteai schimba prezentul, puteai deveni un altul. Aceste remușcări adunate mă pietrifică într-un regret absolut, regretul de a fi; regretul că în lumea care s-a format sub întinderea ființei nu mi-am găsit locul.
Mă supraveghez cu ochii minți în astă suspendare. Nu sunt prăbușit și chipul nu împrumută nici un rictus al suferinței. Asist la unul dintre monologurile singurătății; îmi vorbește despre necroza afectului – de aici și senzația durerii adusă prin remușcare. Apoi regretul. Acel absolut în care mă confrunt cu toții demonii crescuți în mine în timpul amneziei planetare, timpul în care dormeam în rând cu lumea, timpul în care s-au consimțit toate păcatele comune. Trebuința unei iertări stă într-un absurd abisal și la capătul nedeslușit al abisului stau în așteptare remușcările pentru întregirea regretului. Îmi port atlasic, dar pe umeri, povara acestui regret. Astfel îmi acord un ultim privilegiu, acela de a triumfa dinaintea vieții și dinaintea lumii, dinaintea acestui nimic și acelui nicăieri. Realizez că sunt ciclic și orice evadare din metafizic mă readuce în starea inițiatică. Realizez că nu mi-am mai rămas decât a profita de metastaza gândurilor ...

Dacă prin ființialitate asceza îmi este interzisă, totuși îmi e la îndemână nostalgia morții afectului, un soi de odă dedicată ciclicității ființiale ...   

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu