miercuri, 19 februarie 2014

Moartea unui origami (V)



Ați vrea să fi trecut deja săptămâna, nu? Și eu! Dar nici pe departe. Au trecut doar două zile de la vizita inopinată a Ilincăi. Weekendul mi-a trecut relativ repejor, plasându-mă între gânduri, bourbon și cafea. Este luni dimineața și începe o nouă săptămână în care incertitudinea zilei de mâine impune ritmul. În dinamica prezentului, dacă nu te încadrezi nu exiști. Am un proiect personal care-mi va ocupa mintea. Hm! De-ar fi așa de simplu. Tot weekendul mi-a fost acaparat de ea. Aș fi ipocrit dacă nu aș recunoaște că mă incită enorm această domniță. Frumusețea ei nu suportă comentarii inutile; misterul acestei făpturi în schimb merită toată atenția mea și mai ales discernământul meu. Sunt foarte greu de păcălit, aproape imposibil, dar simt că Ilinca este un real pericol pentru orice luciditate versată, tocmai pentru că deține știința autocontrolului și a mutării anticipate.
Sunt puțin mahmur! Nu din cauza bourbonului pentru că nu exagerez niciodată cu alcoolul, din cauza muncii minții. Am trăit în planul suspendat al rațiunii exersate, planul în care carnea permite desprinderea sinelui, planul în care orice disecție se realizează cu o estetică desăvârșită. Ar fi fost mult mai indicat să rătăcesc în dorință, iluzii și speranță, dar toate ăstea m-au părăsit împreună cu prima iubire. Se întâmpla în urmă cu 22 de ani și iată-mă acum în situația unei răvășitoare similitudini. Mă frustrează faptul că identific aceste trăiri prin prisma celor de acum 22 de ani. M-am educat frumos, îmi zic mereu, și credeam că-mi este imposibil în a mă mai putea surprinde. Nu sunt un jucător de blackjack ori de poker, deci nu risc inutil și nu cred în noroc; nici măcar în mitul norocului creat de om, lui însuși. Dacă în mistică am afla realul cu siguranță că Fiul nu-și accepta soarta și răstignirea ar fi fost doar un vis ambiguu al Divinului, pe care nu l-am fi aflat niciodată, dar așa ...
Ia uite nebunule! Ce-ți mai trece prin cap! ... Într-un moment al nopții m-a petrecut ideea cum că Ilinca ar putea fi chiar schizofrenică. Imposibil! Este foarte adevărat că are foarte mult curaj, chiar aș putea-o bănui de inconștiență pentru că s-ar putea gândi doar la joacă în ceea ce mă privește, dar totuși am găsit câteva argumente în favoarea ei. Le împărtășesc pentru că ele nu provoacă durerea mâinii care scrie, a rațiunii care le-a găsit rostul sau a afectului care și-a dorit intens să-i afle un rost în taina unei existențe. Greu să mă împac cu mine când mă gândesc la ea ...
Revin! Argumente: știe despre mine detalii care țin de esențial, cum beau cafeaua, cum reacționez la anumite niveluri, ce admir la o femeie și ce mă provoacă. A pomenit de vreo două ori despre scriitura mea. Cel mai sigur, fiind inteligentă pregătește ceva și mai mult decât atât, am un ”feeling” că mă pregătește pe mine pentru ce va urma. Este clar că-i sunt de nevoie, dar în care context, ori care nevoie? Sunt bărbat și sunt naiv ca toți ceilalți cu ”trotineta” (mintea care pedalează agresiv) la purtător, mai ales atunci când sunt sub asediul unei inteligențe rafinate și vii; dacă mai adaug și că inteligența este ambalată într-un estetic devastator, nu cred că mai suportă vreun comentariu. Senzația că și-a făcut temele în ceea ce mă privește nu-mi dă pace. Nu voi proceda întocmai cu rugămintea ei din biletul lăsat pe hol, căci nu mă știu a fi executor testamentar: ” PS: Te rog nu mă suna. Eu nu te voi suna.”. Și apoi ... ce-i cu îmbrățișarea aceea? Un fel de te-aș lua în brațe, dar fără brațe căci m-ai asociat Venusianei din Milo, sau te-aș săruta doar de la distanța pe care ai impus-o între noi prin stinghereala ta, sau ți-aș atinge sufletul cu al meu, doar după ce mi-l cedezi?! Doamne ce idiot sunt! Auzi la mine: te-aș lua în brațe, te-aș săruta, ți-aș atinge sufletul ... Florineeeee! ... nu fi meduză de munte că-i apa rece și nu te poți procrea!
Pun mâna pe telefon. M-am decis. Voi afla mai multe despre ea și mă voi înființa în fața ușii ei; să simtă și ea invazia unei rațiuni aplicată prin instincte. O să mă prefac sedus și voi da și eu cu ea de Terra, exact cum a făcut ea cu mine. Dar de la mine eleganță mai puțină sau deloc. Rânjesc perfid. Vocea din telefon îmi spune:
-         Oooo! Domnule jurnalist!... Vă salut! Cu ce vă pot ajuta?
-         Domnule președinte vă contrasalut! Am nevoie de o informație și de
discreția dumneavoastră maximă.
-         Spuneți ...
-         Vineri seara am fost la o sindrofie organizată de colegii dumneavoastră
de la clubul unde sunteți președinte. Am nevoie de informații cu privire la o persoană care a fost prezentă acolo și care, după cum am înțeles, vă ajută foarte mult în desfășurarea activității ONG-ului dumneavoastră. Mă rog, nu al dumneavoastră, dar înțelegeți ce doresc să vă spun ...
-         Dacă-mi spuneți despre cine este vorba, încerc să vă ajut. Despre cine-i
vorba?
-         Aveți o colegă la club, o domnișoară foarte frumoasă. Mi-a oferit o carte
de vizită. Știu că o cheamă Ilinca B. Nu cred că nu ați remarcat-o. Așa ceva nu poate fi ignorat ...
-         Așa ceva domnule Florin? Sau o astfel de persoană?Ilinca ziceți ...
L-am simțit iritat de interesul meu, mai ales că mă corectase în ultima abordare.
-         Puteți trece pe la mine pe la birou, ... să zicem în 30-40 de minute?
-         Evident că pot domnule președinte. Râd și adaug: Poate ați uitat dar eu
pot orice. Mulțumesc. Ne vedem în 40 de minute. Toate bune!
-         Sănătate, domnule dragă! ...
...
Fix după cele 40 de minute sunt în secretariatul președintelui. Secretara, ca
de obicei, îmi zâmbește obraznic. Cândva ne-am tentat reciproc, dar am devenit istorie înainte de a se întâmpla ceva. Dracu mai știe de ce ... cert este că putea fi altfel. Dar este mai bine că nu s-a întâmplat nimic, pentru că poate acum aș fi fost primit altfel. Sunt respectat, se mai joacă ”tanti” de la secretariat când se plictisește, dar se joacă doar să-și păstreze antrenamentul pentru următorii. O interesez exact cât o interesează cursele de cămile și mie îmi este la fel de ”Scheiße Egal”! Telefonul țârâie și bruneta cu sex appeal răspunde după care adaugă scurt: ”Am înțeles. Îl invit acum domnule președinte ...”. Închide, mă privește și spune zâmbind formal:”Florin poți intra. Îți aduc o cafea, un ceai sau o apă?” . ”O cafea, te rog ...” îi dau replica și instant am un deja-vu:” Tot așa o bei, neagră, fără lapte și cu două plicuri de zahăr brun?” . dau din cap aprobator în timp ce deschid ușa cabinetului.
-         Vă salut! Bine ați venit! Mă bucur să vă revăd! Luați loc, vă rog!
-          Mulțumesc ... și mulțumesc și pentru invitația de la evenimentul de
vineri ...
-         Și eu vă mulțumesc că ați venit. Încă nu am văzut materialul
dumneavoastră în presă, dar bănuiesc că va apărea zilele următoare. Spuneți-mi, vă rog, de ce vă interesează Ilinca? Vă spun că sunt foarte curios! Am motivele mele!
-          Nu vă pot spune. Este o chestiune personală, dar vă pot garanta că nu vă
afectează cu nimic, nici pe dumneavoastră, nici imaginea. Este o chestiune pur personală și nu presupune lipsa respectului și a decenței pe care eu le-am arătat mereu, mai ales atunci când a fost vorba despre femei.
-         Hm! Nu mă îndoiesc de onestitatea dumneavoastră, chiar dacă în târg
se vorbesc multe. Noi ne știm demult, dar aici nu cred că vă pot ajuta, dacă nu primesc mai multe indicii! Îmi dați motivele și poate vă ajut! ...
-         Este o femeie frumoasă. Este nevoie de mai mult?... Zâmbesc.
-         Da! Am nevoie de mult mai mult de atât!
-         Nu vă pot spune nimic. Sincer. Doar că mă interesează foarte mult.
-         Dezvoltați ”foarte mult”!
-         Nu dezvolt nimic! ... ofer replica râzând.
Președintele era destul de încrâncenat ...
          Se lasă cu tăceri provinciale. Secretara își vântură fizicul de amantă părăsită înspre birou și-mi lasă cafeaua. Natural că ulterior: ”țâști” înspre secretariat ! Nu zicem niciunul nimic. O liniște de puteai auzi musca excitându-se, asta dacă nu ar fi fost iarnă și eram în plin sezonul înaripatelor zbârnâitoare.
-         Deci nu vreți ... rupe tăcerea președintele.
Zâmbind dau din cap dezaprobator.
-         Bine! Nu voi intra în detalii. O să fiu scurt. Ceea ce veți auzi rămâne
aici. Sau mă rog, între noi. Contez pe asta. Vă cunosc suficient.
          Face o pauză. Își ia avânt cu o puternică aspirație a aerului și se aruncă violent în discurs.
-         Florine, Ilinca este fata mea. Nu întreba nimic. Îți spun eu. Nu este un
secret că sunt la a doua căsătorie. Nici din prima și nici din a doua căsătorie nu am nici un copil. Cu Maria, prima mea soție ne-am dorit enorm un copil. Nu am reușit și atunci am decis să adoptăm o fetiță. Pe Ilinca am adoptat-o. Am adoptat-o din același orfelinat unde ea lucrează acum. Ea a vrut așa. Acum este rândul tău!
          Sunt perplex. No, asta nu mai este intrigă. De unde s-o mai apuc și pe asta?! Mintea mea stă să crape. Neuronii se agită febril. Nu mă îngrijorează selecția pe care trebuie să o fac pentru a evita un război inutil cu președintele, mă gândesc deja că toată atenția mea nu este suficientă. Trebuie să fiu cel puțin dublat în atenție. Musai să mă prepelesc pentru a-i da de cap ăstei încurcături. Președintele nu glumește. Îi observ crisparea din colțul gurii. Trebuie cumva să o dreg elegant.
Aleg să-i povestesc pozitivul din această poveste. Fără să insist în detalii îi spun despre abordarea ei și despre faptul că dorea să mă întâlnească pentru a-i face o favoare; specific că nu am amănunte despre favoarea care-mi va fi solicitată și tocmai acesta este motivul pentru care doresc să o contactez eu. Am grijă să-i spun omului că Ilinca m-a rugat să nu o contactez eu până în weekendul ce va urma, dar inventez o plecare a mea din oraș în weekend și astfel motivez graba mea. Nu cred că am fost crezut total, dar am fost acceptat. Președintele îmi zâmbește ...
-         Cred că știu ce vrea de la tine Florine. Doar intuiesc, dar nu cred că mă
înșel. Orfelinatul este într-o comună aflată la 40 de km de Sibiu, în drumul spre Mediaș. Vorbesc despre comuna Axente Sever. Pe timpul săptămânii locuiește acolo, la orfelinat, iar în weekend stă la mama ei. Arareori la mine. Cum o cunosc eu, ți-aș sugera să nu mergi în vizită în Axente Sever mai bine aștepți weekendul, dar nu-ți fac eu programul. Oricum vei proceda, rugămintea mea este să fi potolit și atent. Ilinca este un om special, deosebit. Nu ți-o spun ca tată, ți-o spun ca om. Nu mă îngrijorez foarte tare pentru viitoarea voastră întâlnire, pentru că o cunosc pe Ilinca, însă aș putea fi dacă mă gândesc la reputația ta. Rugămintea mea este să fi atent și mai ales cuviincios ...
          ”Eu în locul tău aș fi îngrijorat dacă aș știi că întâlnirea din weekend va fi la mine. Dar tu nu ești pentru că nu ți-am spus. Să-ți spună ea, că eu nu am de gând. În plus, chiar dacă nu-i fiica ta naturală, așchia nu sare departe de trunchi ... de când naiba mă tutuiesc eu cu toată lumea? La ăștia tupeul este tatuat in ADN-ul arborelui genealogic ... ”, îmi vorbesc eu, în gând.
-         Acum voi pleca, domnule președinte. Mulțumesc pentru timpul acordat,
încredere și cafea. Nu în această ordine, dar mă gândesc că ați înțeles ideea. O zi bună, domnule președinte.
-         Asemenea, domnule jurnalist! ...
În timp ce mă conducea ne strângem mâinile. Părăsesc instituția și mă
îndrept spre mașină. Deblochez închiderea centralizată, deschid ușa și mă urc la volan. Nu stau prea mult pe gânduri. Calculez: Cluj-Teiuș 80 km, plus Teiuș-Blaj-Copșa Mică aproximativ 45 și Copșa Mică- Axente Sever 5 km; total 130 km și drumul între Copșa și Teiuș un drum al dracului de bun, rupt tot. Praf să fie și tot mă duc. Povestea asta devine tot mai interesantă ...
          La ieșirea din Cluj, cobor privirea către locașul paharului din consolă. Zâmbesc frigid și nevrotic. În drumul meu am făcut o oprire la Starbucks, de unde am achiziționat o cafea neagră, îndulcită cu zahăr brun; normal că am luat și două pahare mici și două paie. Prima variantă la care o voi provoca va fi varianta celor două paie în paharul mare de cafea. Să dea circul să mă refuze la împărțeala cafelei, că se coboară fulgerul ...
          Zâmbesc ușor pervers-satisfăcut și apăs fără milă accelerația ...      

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu