marți, 4 februarie 2014

De ce trebuie să iubim noaptea (II)


           Doar în noapte ne este permisă coborârea în sine; se-ntâmplă căderi controlate prin rațiuni în infernul sufletului. Să-mi fie această cădere o adevărată plăcere doar sub motivul unei voluptăți care concură voluptatea amorului, sau a pasiunii cu care femeia iubită-mi cedează buzele ei? Timpul se-ntoarce în Cronos provocându-i agonii nedeslușite, în timp ce mie mi se dezvăluie infinitul ăstei voluptăți. Îmi scald toate simțurile în aroma ambroziei și las obscurității ce-i aparține de drept. Infernul din mine are o geometrie specifică nopții; o plăsmuire aidoma geometriei vidului. Și-n toată astă nebunie sunt eu și voluptatea mea  ...
*
          În noapte toate tristețile se supun regulilor sincerității. Nu mai poți fi mințit nici de către sine. Toate acuzele aduse ăstei lumi pică în derizoriul unei inimi din care rațiunea a fost alungată. Îți recunoști toate viniile și axtatic, arunci lumilor iertarea. Ești viu și visezi la o hibernare planetară, timp în care toate iertările tale pot să-și asume culorile toamnei ființei. Poți acorda iertarea, doar dacă ai certitudinea că la ieșirea din noapte te poți odihni în tihna infinitului ...
*
          În noapte, tot ce mintea a gândit înspre răzbunare devine inutil.      Tot ceea ce în zi a fost oemenesc în vremea întunericului devine păcat. Iubirea din zi este minciuna celei din noapte, și ce a fost tandrețe, în zi se regăsește doar în gânduri. Nostalgia nopții se pierde în nevroza cotidiană și rațiunea întinde plasa abdicării afectului. Am primit noaptea să ne salvăm de nevroze, să ne iubim pătimaș și să ne iertăm pe noi de păcatele stârnite-n voluptatea căderilor abisale ...   

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu