joi, 6 februarie 2014

Atemporalitate


Motivația unei trăiri în prezentul infim îmi induce asumarea oricărei dezamăgiri care mă petrece în clipă. Nu este această acțiune inutilă, câtă vreme analiza acelei dezamăgiri nu sădește în mine nemulțumiri și acuze? Pătrund în carnea cauzei pierzând desfășurarea acțiunii ei. Asimilez prezentul identificându-mă cu el, adjudecându-mi eșecuri sau izbânzi neîmplinite. În acest prezent pot prevedea desfășurarea și finalizarea unui eveniment dar fără implicarea efectivă. Să trăiești doar în exercițiul intuiției și imaginației este similar renunțării la sine și viață. Câte nu se pot rata astfel? ... și câte reproșuri ulterioare, prin care să mă amplific, nu se vor pierde în firul rațiunii?

Un soi de asceză închinată unei prezent substituit efemerului anulează invazia benefică și revoluționară a trecutului. Să mă uit în devenirea experimentală a logicii, mă constrânge în tentativa împlinirii. Trecutul și viitorul devin doar sintagme; sub căderea frunzelor se ascund regretele trecutului și în orice răsărit nu mai aflu nevoia unei certitudini. Tocmai pentru că știu că timpul vieții mi-e îndeajuns mă simt îndatorat față de sine să-i ofer toate oportunitățile. Secunda reprezintă intensitatea timpului. În mine intensitatea își cere atemporalitatea ...     

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu