joi, 6 februarie 2014

Finitudine (II)


Să-mi fie cu bucurie și tristețe deopotrivă, este precum căderea în mare din înaltul unui munte. În timpul rătăcirii dintre cele două dimensiuni se-ntâmplă revelația unei trăite inutilității. Oscilând între sublim și ridicol, știu că tot ce mi-am trăit mi-e preapuținul dorinței în veșnicia lumii. Unde am găsit tandrețea am aflat și lacrima nefericirii, iar unde am aflat disprețul mi s-a apropiat și admirația. Stăruința unei existențe în paradox e asemănătoare iubirii platonice. Cui folosește iubirea neargumentată a sinelui? Cui folosește iubirea epică care nu s-a desăvârșit numai în închipuire? Înnebunesc la gândul că ipoteza neajunsului în dăruirea ființială mă poate ajunge, dar gândul că demența târzie care mă va cuprinde nu o voi regăsi vreodată în verdele pământului, mă liniștește. În animal și om se poate ascunde orice nemulțumire, pe când în frunză, bulb și rădăcină viața-i tihnită; cum tot ce-i viu fost-a rânduit prin grija Divinului, mă simt captiv în rânduiala ăstei lumi și nici o evadare nu-mi va folosi aici ...                 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu