joi, 20 februarie 2014

Îndrăgosteala-i un apostolat indezirabil


Nu am știut până-ntr-un târziul ăstei zile despre teama cuvintelor. Cuvintele se tem de gândurile mele. Când gândurile se cer în libertatea cuvântului, ceea ce hârtia primește este aidoma unui apostolat neîmplinit. În juru-mi lumea nu se căiește de nimic și se plămădește din păcat. Dispariția noastră ca omenie se împlinește odată cu dispariția durerii conștiinței. Nu simțim nici un fel de durere în plăcerile cărnii; trupul suportă deopotrivă istovirea animalică și spaima victimizării. Se trăiește puternic în transpirația mișcărilor brutale ale cărnii, în timp ce sufletul primește un necrolog.
Frumosul stă în orice tinerețe carnală, mai puțin în fragilitatea ei. Lumea se desfată în vorbe goale probând justificarea milei. Nu mai este loc de îndrăgire și nici de îndrăgosteală. Frumusețea trupească a femeii, că-i plină sau osoasă, se regăsește tot mai puțin în poezia rostirilor. Se trăiește din plin în suficiența apucăturii de marginile cărnii; ne-am redus la zvâcnire și geamăt. Nu ne mai căutăm de ceruri și pământ, îndeajuns ne-ar fi podeaua și pereții. În carne se mai aude doar cântarea ghețurilor, atunci când se rup în încordarea trupească ...
Cum să-mi fie bine despre viață, fără viul cel mai viu al ființialității? Îmi bucur ochii de toții nurii lumii, îmi bucur carnea de fiece atingere în alergarea sângelui, dar nimic din astea nu mi-ar fi în posibil fără temperatura fierbinte a agoniei inimii. În desfășurarea artei amorului, cel care se simte artist sau creator se folosește de senzualitatea cărnii doar ca răspuns al ființei, al firescului de-a fi prin dăruire. Niciodată nu voi renunța la dorința unui sărut și ispita prelungului asediu în armonia unui etern preludiu. Viața este o agoniseală de amintiri pe care ni le dorim plăcute și frumosul îl regăsesc doar în trăirea și simțirea ființei, nicidecum în nume și chipuri. Ne amintim cu plăcere de nume și chipuri doar dacă au purtat ceva din dragul nostru.
Nu mă tem de gânduri, nu mă tem de cuvinte. Le-am oferit totală libertate ambelor. Privesc în juru-mi și remarc cu mâhnirea unei resemnări că îndrăgosteala-i socotită o nefericită deprindere. Pentru mine, atunci când îmi va sosi timpul, amintirile vor fi chipuri și nume sangvine. Atunci poate mă voi bucura de nurii morții, acum mă întristez în semeni ...        


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu