marți, 19 noiembrie 2013

Viața nu ar trebui să fie un deja-vu


Tot ceea ce am trăit este autentic. Nimic nu s-a hrănit din imaginație, dar tot ce m-a străbătut ca gând și a fost uman a trebuit împlinit. Totul s-a petrecut prin gesturi, fapte și trăiri și odată împlinite s-au transformat în cuvinte. Nu mă pot detașa de trecut, pentru că trecutul este ceea ce sunt, iar prezentul mă ucide prin deja-vuurile lui. Să tac ar fi cea mai cruntă blasfemie adusă sacrificiilor și consecințelor lor. Prin muțenie nu împărtășești decât neputința sau indiferența. Știu că semenii îmi suportă extrem de greu sinceritatea, dar pentru mine niciodată nu a fost o problemă sinceritatea cum nici atașamentul față de ei nu a fost vreodată o adicție. Este greu să digeri ceea ce îți este străin, te intrigă și te macină, dar teama față de puterea unui echilibru educat nu ne dă dreptul la nimic. Opțiuni sunt multe, dar prostul gust și ego-ul este cea mai nefericită alegere. Semenii ne petrec destinul doar cât le este lor bine; am învățat despre asta de la prima relație ratată și tot atunci am învățat cum să mă feresc de perseverență. Nu sunt mai primejdios pentru voi decât o faceți voi înșivă, dar este foarte adevărat că pot deveni o rană. Nu este nimic rău în a fi rana altuia, dureros este doar antidotul, care întotdeauna va fi prima oară o altă alegere nefericită. Nu trăiesc într-o lume diferită de a voastră, doar că am ales paralelismul, astfel încât destinele noastre să nu suporte sincopele intersectării. Tot ceea ce avem în comun eu am trait deja, iar ceea ce am eu de oferit este prea mult pentru voi. De aceea în mine vidul vindecă, iar în semeni ucide. Numiți-mă barbarul conștiinței voastre, pentru că dacă cuvântul poate ucide nu mă voi da în lături să o fac; acea moarte nu va aduce decât un alt început, o repoziționare la toate nivelurile. După moartea fără de moarte suntem alții și datoria noastră este să împărtășim, să dăm dreptul la o nouă existență chiar dacă asta înseamnă martiriul. Nu vom fi crezuți, dar vom fi iertați cu mare bucurie într-un târziu irelevant pentru noi. Este precum acel sacrificiu al unui bărbat care știe și își asumă faptul că atunci când iubește o femeie nu face altceva decât să o pregătească pentru următorii. Eu măcar  am decența de recunoaște că datorită umanității am ajuns să mai trăiesc doar în afara mea, pentru că în mine ați murit cândva cu toții, chiar dacă v-ați așezat la rând. În mine mai este vie doar conștiința …


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu