miercuri, 13 noiembrie 2013

Singurul viciu recunoscut: “umanitatea” (VI)


Oricât am încerca să explicăm sau să convingem semenii de intensitatea latentă a eului, în perspectiva detașării definitorii dinaintea marelui nimic asumat încântător tot de către semeni, am realizat că este imposibil. Dramele individuale sunt categoric mai profunde și dureroase decât cele comune umanității. Sunt uși care se deschid noilor veniți doar pentru a se închide într-un târziu relativ. În cazul meu sunt uși care odată închise rămân infinitului zăvorâte. Mi-e din ce în ce mai dificil în a mă face înțeles. Cum putem fi accesibili, oricâtă decădere impune umanizarea, cuiva care doar a cochetat cu suferința? Cum putem intra în sangvinitatea celor care nu au murit niciodată? Câtă alinare putem aduce celor care prin tristețea zâmbetului induc în sine nopți polare stingând lumina și căldura soarelui? Sunt întrebări care prin lipsa perpetuă a concretului mă înstrăinează și mai mult de ceea ce cândva iubeam. Până ieri când spațiul lăuntric destinat liniștilor mi-a fost invadat căutam a-mi potoli setea de tristețuri adulmecând nefericirea altora, implicându-mă total în ele. Precum un blestem agonia s-a lipit de mine, îmi e un stigmat în toate care sunt și mă definesc. Există o consolare în toată această agonie, anume lipsa superficialității, căci astfel nu mi se poate reproșa a greși decât definitoriu. Singurii demoni pe care-i cunosc și-i asum sunt semenii. Un alt deja-vu îmi dă târcoale afectului: Umanitate! Recunosc: ești singurul meu viciu declarat, acceptat și asumat!”   

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu