vineri, 8 noiembrie 2013

Revelatii (XI)


Viitorul nu are nici o legătură cu trecutul, doar dacă reușim să învățăm ceva din el. Moartea ne găsește întotdeauna în singurătate pentru că nimănui nu-i este îngăduit să suporte prea multă suferință ...
*
Singurele secrete care se pot păstra sunt cele care se uită în același timp cu persoana care le-a împărtășit.
*
De ce am iubi pe cineva pe care în final îl vom urî foarte mult?
*
Când îți reușește o răzbunare ieftină îți pare că l-ai prins pe Dumnezeu de boașe. În fapt, ai prins două boabe de strugure și ești pe cale să savurezi forțat tot ciorchinele. Dacă ești suficient de puternic, vei fi mutat în vie …
*
Nu am deloc încredere în cei care fac fapte bune. Orice faptă bună vine în contrabalanța uneia rele. Din nefericire o mizerie impune o altă mizerie, de obicei mai mare, pentru acoperire. Este imposibil să compensezi faptele, să asiguri echilibrul. Și apoi cine îmi garantează faptul că atunci când face o faptă bună, nu-și speră iertarea pentru lovitura dată altuia?
*
Când ai un țel bine definit nu contează metodele folosite și suma victimelor. Odată atins țelul, totul se reduce la justificarea dinaintea propriei conștiințe.
*
Am aflat o cutumă umană, greșit aprofundată, în ideea impusă: “nici o faptă bună nu rămâne nepedepsită”. Pedeapsa care ni se aplică poartă clar amprenta celui care dispune. În cazul Divinității, pot doar spune că Dumnezeului nu i-a reușit creația vreunui sistem care să fie capabil să mă excludă sau să mă anihilieze; în schimb pedeapsa pe care a gândit-o pentru zvârcolirile mele este prea dură, tocmai eu să primesc darul perseverenței … 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu