joi, 7 noiembrie 2013

Conjugați-mă la timpul trecut


Pot afirma fără să mă tem de stigmatizare că noțiunea timp” este cea mai mare minciună a tuturor vremurilor. “Timpul le rezolvă pe toate”, ”Timpul aduce uitarea”, “Orice relație se construiește în timp” sau alte aforisme de genul acesta se pot înscrie în categoria marilor neghiobii. Îmi repugnă. Nimic nu e veșnic. Singurele certitudini pe care le avem sunt ceea ce trăim prin clipă și moartea. Viața veșnică este forma de exprimare a speranței amărăciunii habotnicilor osândiți. Clipa trecută devine amintire, iar viitorul nu e nimic decât o incertă aventură. Timp există din plin pentru fiecare dintre noi. Muribunzii mai au timp de o rugăciune, singuraticii au suficient timp pentru alte deziluzii iar nefericiții găsesc permanent timp pentru confirmarea nefericirii lor. La ce-mi este de trebuință atâta timp? Să învâț din greșeli, persistând în ele? Să îmi bagatelizez iubirea prin neacceptarea rutinei? Să-i fericesc pe semeni etalându-mi neputința de-ai schimba? Câtă umilință poate îndura cineva cerșind iertare și de cât timp este nevoie pentru a ierta?  De când conștiința mi-a fost invadată de germenii ratărilor voastre nu mi-a rămas în sangvinul rece decât “continuă”. Nu iubim până ne trece sau până la epuizare, iubim până aproapele devine certitudine și secretele lor ne-au infestat cu mucegai. E o stupizenie să-ți mărturisești păcatele dinaintea celor care îți proclamă iubire, fiindcă ei nu au nici puterea de a înțelege și nici timp pentru a ierta. Niciodată nu m-am jucat cu iubirea cuiva și când am dăruit tot ce-a fost de trăit s-a petrecut în flăcări. În mine am crescut mereu ruguri organice; pe ele am pârjolit trăirile, păcatele și ulterior trădările. Când iubesc nu am nevoie de pretexte, ulterior când doresc să o păstrez , da. Pretextul existenței mele se sprijină pe ideea că timpul care mi-a rămas îmi aparține …


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu