marți, 1 aprilie 2014

Tăcerea ultimelor zile ...

 


Să trăiești condensat, constrâns de conștiința dedicată doar acelei zile în care trăiești. Să fi dăruit doar prezentului infim, să percepi ziua de mâine ca pe o incertitudine, în care orice spirit de aventură s-a pierdut undeva în trecutul tău tumultos. Paradoxal, să trăiești în prezentul acestui azi fără conștiința trecutului.
Am un răspuns pentru mine în ceea ce privește lipsa conștiinței trecutului. Trecutul aparține nimănui. Tot ce s-a realizat în miile de ani de istorie nu are importanță și relevanță pentru contemporani. Altfel, dacă trăim tot ceea ce suntem și ni se întâmplă, rău sau bun, doar datorită a ceea ce s-a creat și întâmplat în istoria universală și cea personală, iar acest fapt ne este indiferent, atunci mă întreb spre ce privim într-un mâine?! Lipsa unei dovezi palpabile că mâine ceva se va schimba în bine ne ține blocați în cotidianul supus supraviețuirii. Ori supraviețuirea nu este absolut deloc o încântătoare perspectivă asupra vieții.
Pentru orice respirație trecutul ar fi de maximă importanță. Lui îi datorăm totul; datorită a tot ceea ce am trăit , gândit, făcut și de ce nu?!... și iubit, am devenit ceea ce suntem. Nu mi-e dor de ceea ce am fost inițial, de acele vremuri în care naivitatea mă-ndemna să mă tăvălesc prin viața, mi-e dor doar de viață, chiar dacă ea presupune principialitate. Mi-ar fi mai de simplitate în existență, dacă aș recunoaște că nu mi-am instrăinat-o suficient, simplitatea. De ce îmi este de sensuri și răspunsuri, când aș putea conduce în regatul neputinței? Este suficient o doză mică de șarlatanism și oportunism, mai departe totul de vine posibil datorită celor fără simțire, gândire și plini de temeri, vanitate și lăcomie.

Singura lăcomie pe care mi-aș asuma-o ar fi devorarea vieții. Ce folos că v-am lăsat vouă această lăcomie?! ... Nu mai simt nimic, nici măcar senzația de foame sau sete ... 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu