joi, 24 aprilie 2014

Surse și motivații (VI) ...


Trebuie că sunt ori într-adevăr nebun, ori foarte saturat, dacă refuz traiul în care se zbate românul, un trai neputincios și lipsit de vlaga rațiunii. Pentru actul meu nu este nevoie de consecvență, este suficient discernământul ...
*
Aplauzele nu se vor auzi niciodată pentru unul ca mine. Cine l-ar aplauda pe unul care te disprețuiește și se revoltă din cauza milei care-l cuprinde, doar privindu-te?! ...
*
Să duci totul până la capăt, mai ales atunci când pierzi; onoarea este unul dintre puținele motive pentru care nu renunț la viul din mine. Trăind, mă descompun doar ca parte a esenței în toate ce mi-s dragi ...
*
Sunt un vânător al frumosului din semeni; sunt călăul viciilor și păcatelor neasumate, însă sunt și înțeleptul care se poate detașa de mizeria umană, atunci când întâlnesc disperarea ca motivație a unor acțiuni condamnabile. Uneori nici nu mai știu cine sunt, dar știu că mi-aș dori să fiu toate cele trei împreunate dinapoia unui singur gest; singurul gest care le poate aduce împreună este imposibilul. Câtă irosire ...
*
Poporul ăsta s-a împărțit în trei categorii. Una minoritară, s-a îmbolnăvit de teoria conspirației, alta – nimicitor de majoritară – bolnavă de impotența unei rațiuni și lipsită de nevoia unei evoluții. A treia categorie, infimă, privește amuzată la războiul celor două și se mulțumește să ne conducă ca pe o turmă neisprăvită de misticismul în care se scaldă ...
*
Știu despre sinucidere la fel de multe ca Romeo și Julieta, ori Shakespeare. Diferența este că am prea multă rațiune pentru a iubi indescifrabil și în frageda mea adolescență i-am citit pe Schopenhauer, Nietzsche și Cioran. Nici Tolstoi nu m-a mai putut salva ...


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu