miercuri, 2 aprilie 2014

Despre orbire ...


Sunt îngrijorări cărora le rezist cu tot mai multă dificultate. Umanitatea îmi devine tot mai indezirabilă și eu ei, așijderea. Omul trăiește doar pentru el și disperarea se exprimă în forme tot mai coerente. Ca să mai pot rezista dorințelor semenilor am ajuns să îmi accept ignoranța, să accept orice minciună lipsită de vina unei sinucideri. Am obosit să le spun semenilor despre ei, despre refuzul lor în ”a fi” ca și existență. Îi simt în acceptarea celor spuse și nespuse, dar nevoile îi devorează. Să accepți doza de virtualitate atât de necesară unei conviețuiri îmi este peste accepțiunea lucidității, dar tot prin ea găsesc răspunsurile la viniile care se văd, care provoacă roșeața obrazului. Am încercat în zadar să-mi lămuresc semenii că ei nu sunt mai mult decât suma faptelor și vorbirii lor. Orice falsitate este deconspirată de privire, gestică, visceralitate.
Pentru mine viața nu există decât trăindu-se. Fără tremur, febră și pasiune totul este mort, neînceput și fără perspectivă. Fără implicare suntem inerțiali și lipsiți de competențe; fără implicare suntem doar faună. Conviețuirea mă obligă să-mi mut privirea de la semeni și doar să mă prefac a-i asculta. Orice gest devine o favoare și atunci încep să mă gândesc tot mai dens la orbirea virtuală, identică virtualitate precum cea în care trăiesc și ei. Surzenia-mi este nenegociabilă ...


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu