miercuri, 9 aprilie 2014

Elogiu delirului


Nu-mi mai stă în putințe tăcerea! Nu mă revolt prin ăste rânduri, e mai simplu decât pare, doar vomit. Îmi reușește la propriu și la figurat deopotrivă, căci în ultime vreme îmi este dat să mă împiedic de scriitura contemporană și vajnicii ei autori. ”Scriitorași” închipuiți și marketați de reviste și edituri lipsite de calitatea scriiturii, ”sui generis” vorbind, aruncă spre hrana contemporanului universal tot soiul de descompuși afectiv și mental, încercând din răsputeri să dea o nouă valoare literaturii. Îmi este clar că sunt genul celui care s-a blocat în clasicism și caută identificarea valorii unei capodopere contemporane prin prisma unui sistem de valori perimat și uitat în praful bibliotecilor orășenești sau personale.
Să vă fie într-un clar; cel care scrie ăste rânduri și se adresează conștiinței voastre este de departe cel mai avizat în a fi sculptat în tinda vreunei biserici, dar păcatele mele cumulate și asumate nu încropesc nici măcar zece procente din păcatele revărsate în scriitura contemporană, nu toată - ci în majoritatea ei. Nu sunt curios de defectele și desfrâul personajelor-autori, fiece om își știe păcatele și demonii și-și duce propriile bătălii, îmi repugnă minciuna și prefăcătoria celor care scriu astfel, mai ales în contextul certitudinii mele, cum că ăste personaje mint cu grosolănie specificând că ”destinele” povestirilor lor sunt chiar ei, autorii. Dragii mei, nu sunteți decât o șagă a unui puseu gazos evadat din colon!
Zău așa, distinsă cititorime, sunt un vicios și viciat sincer. Consumator înrăit de vicii (folosiți-vă imaginația, dar fără să adăugați stupefiante sau ceva altminteri cu aceleași consecințe comportamental-viscerale) mă declar un susținător al Bibliei și povețelor ei. Eu, cel care l-am transformat pe PreaÎnaltul în motivația existențială a rațiunii, cel care-i cer Divinului să coboare în preumblarea lui printre semeni, am ajuns să mă rog înspre utopica-I existență, să dea cu potopul rațiunii bunului simț peste mințile obosite care rătăcesc.
Fratele meu de specie, fii homosexual!, dar trăiește-ți visul cu discreția fericirii că ești și ai cu cine o împărtăși; rogu-te, lasă-mi decența să bată cât mai nealterată la poarta cavoului. Mai adaug că scriitura domniei tale este la fel de flască precum pudoarea dumneavoastră dinaintea nudității unei femei. Draga mea editor, scriitura ta mi-a plăcut enorm, mai aveam puțin și o înrămam în cripta sufletului, dar ție nu îți mai este îndeajuns respectul unor muritori rătăciți în metafizic; îți stă în nevoie scoborârea în troaca neajunsurilor unei făpturi care și-a desăvârșit ratarea doar respirând aerul contemporan. Țin să fiu înțeles și-ți specific că oxigenul de sub Tâmpa spală diferit rufele unei familii, dar nicidecum doliul unei neputințe. Dragul meu scriitor versat și cultivat de la nord și vest de țara marilor valori culturale, aici o numesc pe biata Franță, te-am simțit deștept nevoie mare și chiar ești; atunci viu și întreb cu vox populi neadecvat, fără a dori vreun răspuns, de ce-ți batjocorești munca rațiunii și-mi explici brucknerian despre marile tale răscruci (ne)dickensiene, rezultat al unor rutine pasionale? Nu doresc să-mi continui periplul vidanjat și spui doar că-i dau mare dreptate Cioranului, atunci când ”scriitorul pop” spuia: ”Accept să fiu ultimul om, dacă a fi om înseamnă să semeni cu ceilalți.” ...


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu