vineri, 4 aprilie 2014

Surse și motivații (IV) ...


Umanitatea mă caută pentru a-mi reproșa teoria conform căreia neputința îi definește. Acest abandon anticipat și evident, o stare de fapt existențială, nu este pe placul celor care se spetesc într-o dinamică temeinic anarhică, dar pentru ei această dinamică este suficientă pentru a-și îmbunătăți viața. Adică, a nu te supune nici unei ordini interioare sau exterioare ființei, doar pentru că ea nu există, înseamnă că umbra ta fertilizează pământul? Am senzația unei incompatibilități între neghiobiile noastre; mai mult decât atât nici umbrele noastre nu se iubesc ...
*
Îmi este mai de îngăduință dinaintea unei apatii simple decât dinaintea acelei apatii resemnative specifică smereniei purificatoare. În biserică intrăm doar de dragul suferinței, nicidecum de dragul Divinului sau treimii Lui ...
*
Există și un sfânt căruia i-a fost refuzat intrarea în Eden. Noi îl numim Sf. Așteaptă, iar în destine el este descris ca ”întâmplare” ...
*          
Tot ce este frumos și creat de om, nu de natură, nu pot privi și admira decât cu sufletul. Privirea mi s-a distrus privindu-l pe om, văzându-l, indiferent cum, în focul creației sau demența distrugerii creației altora. Oare Dumnezeu mă vede?! ...
*
Am uitat gustul dorului. Fiind obișnuit cu amărăciunea ușor dulceagă a detașării, mi-e-n știința conștiinței că pentru a-mi fi dor de ceva sau cineva ar trebui să primesc o nouă viață, un soi de renaștere. Și cum orice naștere este o intrare inconștientă în viață, simt deja cum mă sufocă senzația deja-vu-ului ...
*
Văd, ating, doresc, gust, iubesc. Și?! ...  încă tot nu mi-am răspuns ...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu