miercuri, 19 martie 2014

Timpul în care nu am fost


O luptă fără final este căutarea adevărului. Să umblu prin lume și printre semeni să mă conving de meritele existenței mă sfârșește într-o rutină melancolică fără noimă. Prin trebuința firii mă absolv de orice vină în încercarea dobândirii adevărului, căci aflarea acestuia m-ar despovăra de anarhia gândurilor. Astfel, încărcată de nuanțe și culori, viața îmi pare o unică concesie în corolarul autenticei mele singurătăți. Nu îmi este în putință ori vrere împărțirea deliriumului cu care suport nulitatea ăstei lumi; a mă diviza între lumi și a devora acele lumi aferente divizării ar fi certitudinea insuportabilității pentru cei care le locuiesc. Mi-a ajunge motivul imensității propriului afect pentru a primi în chirie chiar și pe însuși Divinul.
În singura viață pe care o primim avem dreptul la eroare și învățare, pentru că odată atinsă eternitatea, în acel spațiu doar suntem, doar existăm într-o durere sau bucurie. Însă pentru atingerea Cosmosului utopic ne topim în starea de veghe a zilei și ardem mocnit în transele nopții. Îmi place suficiența când în ea nu mai aflu disprețul sinelui sau păcatul lumii, chiar dacă această suficiență întâlnit-o-am doar în starea finală. Trăiesc în mediocritatea unui timp indecis și eternitatea îmi pare tot mai îndepărtată de ecumenismul care mă-ncearcă; un timp care-mi pare tot mai interzis ...   

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu