miercuri, 26 martie 2014

Melancolie (II)


Conceperea în umilința-mi insuportabilă trebuie că s-a pecetluit undeva între Acheron (râul tristeții în mitologia greacă) și Piriphlegeton (râul focului). Între cele două maluri m-am învățat să-mi fac veacul neputinței. Oscilez între tristețea surdă a semenilor, care își sapă în mine apeducte legându-mă de focul pasiunii cu care-mi devorez existența, și iubirea nelegitimă pe care o car oferind-o celor întristați. Când îmi vorbesc despre limite și le simt în mine se așează totul a tăcere; căci mă gândesc la cele care vi le-am spus în șoaptă și atunci cine să mă audă, dar mai cu precădere să mă înțeleagă?! Rostul fiecăruia s-a rânduit prin truda minții și râvna afectului, dar când Divinul te-a uitat la marginea lumii accepți orice condamnare, fie și la viață. Nu mă regăsesc în niciuna dintre formele sfințeniei, mai degrabă mă identific cu chinul celui care traversa Styxul pentru a-i trece pe semeni între lumi. Mie-mi port în luntre doar afectul. Am uitat când am murit prima dată, am uitat de câte ori am murit și iată-mă ajuns și pe malul curgătorului Lethe (râul uitării). Mi-s un Charon falit căruia Dumnezeu i-a furat cârma și l-a pedepsit pentru îndoieli, lăsându-l pe o viață stătătoare ...   

Unde pot afla măreția în toate ăste? ...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu