marți, 25 martie 2014

Destrămarea cărnii (III)


De prea multe ori mi s–a sfâșiat carnea și implozia mi-a devenit mișcarea de rezistență împotriva spasmelor afectului; dacă nu ar fi fost muzica sau artele aș fi ratat progresul ăstei lumi. Aș fi preferat Divinitatea ca salvare atemporală, dar El mi-a refuzat certitudinea existenței Lui. Mi-a rămas un ultim refugiu în arte, mai precis în muzică. Prin muzică am dobândit echilibrul dintre lumi, lumea celor obscuri și lumea promisă mie de sinele persuasiv în afara confesionalului rațiunii. Nimic nu mă ajută spre o vindecare liniștitoare. Sunt mânat în această luptă cu viața de inerția existențială. În mine am găsit acea încăpățânare specifică munților în neclintirea lor; păstrez și ireversibilitatea râului ce-și caută vărsarea. Nu mi-e de fugă în nicăieri, căci am nevoi de simțire, trăire și evadare din mine. Urc și în transcendental doar când mă refuză carnea și durerea devine atroce. Nici aici, nici acolo nu aflu acel ceva care să însămânțeze în mine bucuria respirației. Mi-ar fi de ajuns o tristețe nimicitoare pentru a mă disloca din inerție. Aceeași rutina care nu mă condamnă la definitivul curajului. Aș putea măcar să regret timpul în inutilitatea lui actuală, dar nici regretul nu-și face casă în mine. Sunt refuzatul universal și doar în carne mi se-ntâmplă toate.

M-am născut bătrân și de atunci scriu cu un condei înmuiat în conștiință ...   
    

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu