joi, 18 septembrie 2014

Sunt ce-am iubit




Sunt tot ce-am fost, tot ce-am iubit,
sunt neschimbat în toate,
nu-s pregătit de pribegit,
de vieți ramificate;

și zori mă prind sub geamul tău
neînduplecat în stare,
ascuns în mine, simt un hău
e doar pustiu, nu doare.

Din noaptea-n care ai plecat
mă-ntreb de tine-n suflet,
m-ai adorat, m-am prosternat
e prea târziu să cuget;

din toate cele care-au fost,
doar tu-mi știai sărutul,
prezent anost și fără rost
de ce-mi refuzi trecutul?

Cu tine totul se-ntâmpla
și toamna avea culoare,
căruntă-i primăvara mea
strivită sub ninsoare;

aveai un liber ne-nțeles
agonizant în carne,
iubindu-te, într-un exces
m-am dizolvat în marne.

Din mine face-o calfă cruci
zvârlite prin troițe,
iubirii-i dau în loc de rugi,
exil pe insulițe;

departe nu-s de adevăr
de-a noastră amintire,
de trupu-ți mirosind a măr,
de ce mai simt, ”Iubire” …

Poate e timpul prea târziu
și nu mai e speranță,
am fost întâiul, azi mă știu
sărac în doleanță.

Adio n-o să-ți pot șopti
în vrerea-mi taciturnă,
nu pot trăi, nu pot muri,
cât gându-ți dă diurnă.

Iubirii carte am să-i scriu
omagiu versului smintit,
îți las în scris curat și viu:
am fost și sunt, tot ce-am iubit!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu