joi, 22 septembrie 2011

Probabil că ... da !



În ultimele zile am căutat să vorbesc, să mă exprim, mai puțin. Lipsa de timp fizic m-a determinat să fiu mai atent la ceea ce îndeobște ignor, nevoile mele. Mă gândesc de vreo trei zile, cu o intensitate absurd de nesemnificativă având în vedere cât de aplecat sunt spre fatalitate și ruina umană, dacă aș fi capabil să plec, să renunț la tot ce am agonisit, pentru ce am luptat în astă viață.
Cu certitudine, în sertarele memoriei mele se regăsesc extrem de multe persoane, personaje și situații. Sufletul meu este capabil de foarte multă nostalgie, dar toate astea sunt trecut, o istorie plină de arome, dar nici una suficient de puternică încât să mă determine să doresc cu aviditate să ramân pe loc, ori să mai degust măcar o singură dată vreo aromă anume, în felul ei unică. Nici pretențiile de la mine nu mai sunt atât de nevrotice la acest moment. Mă întreb, sub impulsul acestei renunțări, dacă merită să mai rămân fidel standardelor personale, acelor valori și etaloane pe care educația și conștiința mi le-a impus în ultimii 25 de ani din viață!? Sigur cine ar citi aceste rânduri va râde dacă ar afla că mi-ar fi mai dor de pâinea cu unsoare și ceapă roșie a mamei sau fasolea frecată și castravetele murat din cămara bunicii, decât de oamenii cu care am crescut, am creat, scris și rescris istoria personală și a neamului. Toate aceste delimitări și renunțări parvin din motive străine mie ca trăire, dar foarte cunoscute ca interpretare și evaluare. Nimic din ceea ce am creat împreuna cu cineva drag mie nu a fost dedicat unei eternități sau posterități fluide și naturale. Când nu mă identific cu bunul simț, rațiunea și afectul din semeni, înseamnă că nu mai am nimic în comun cu ei; atunci nu am la ce renunța. Nostalgiile sunt plăcute dar și amare.
Probabil că … da! Aș pleca, voi pleca! Rămâne de văzut …     

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu