joi, 15 septembrie 2011

Câte ceva din cotidian



Am un amic pe care îl suspectez de ciroză cronică la nivelul intelectului. Când vâd un bețiv nu mi-l pot închipui decât precum un ficat imens și bolnav; așa și cu amicul meu, când mă gândesc la el vâd un trup trufaș capabil de mișcări care trădează o imensă forță stăpânită, dar vai, ... Amicul meu este colosul din Rhodos decapitat! Oare cum aș putea să-i spun asta cu delicatețe!?
*
 În tinerețe eram suspect de cuminte. Modestia mea era atât de evidentă încât nu își permitea un orgoliu. Ultima revoltă a orgoliului, dobândit între timp, a fost atât de agresivă încât modestia mea zace de atunci în comă. Sincer, nici nu-mi amintesc când s-a întâmplat !
*
O jună frumoasă, puțin cam devreme uzată, încerca să mă convingă de superioritatea femeii. Din nefericire a introdus în ecuația vieții mai multe necunoscute decât logica domniei sale îi permitea: instinctul de vânător al bărbatului, intuiția feminină și Freud. Cita din psihanalistul secolului XX precum un cantor pensionat din psalmi, în presupusul drum spre rai. Pe măsură ce zâmbetul meu devenea tot mai nepăsător și obraznic, agitația ei îi adâncea decolteul. O alunecare nevinovată a privirii, o nevinovăție situată undeva între instinctul meu și intuiția domniei sale, a fost suficientă pentru un declic. Păcat că-l cunoștea mai profund pe Freud decât pe Camil Petrescu, astfel îi puteam trece cu vederea statutul de nomad al iubirilor ratate. Doar frumusețea ei o mai poate salva oarecum de Procust. Și dacă va scăpa, cel mai probabil va deveni o superbă domnișoară bătrână, capabilă de și pentru orice, dar fără de utilitate cuiva ...
*
 O fostă iubită m-a căutat telefonic pentru un serviciu minor, pe care i l-am acordat fără rezerve. Aceași voce plăcută, liniștită și caldă care denotă cumpătare. Am suspectat-o întotdeauna de perfecțiunea acelui echilibru care te condamnă la respect pentru om și calitățile sale. Ea și soția mea sunt singurele persoane dintre toți cunoscuții mei care nu sunt capabile de vanități, nici măcar întârziate. Ar trebui să mă împac cu Dumnezeu, că prea a fost darnic cu mine.
*
Cred cu consecvență în inutilitatea regretelor. De câteva ori în viață am fost tentat de prezența lor, dar acele regrete se regăseau doar în ceea ce aș fi putut face. Dintre remușcare și melancolie o prefer pe cea de pe urmă.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu