miercuri, 4 martie 2015

Câteva schimbări binevenite...


          Preconizez câteva schimbări în viața mea. Deocamdată am simțit nevoia unei pauze de viață. Rutina și-a făcut suficient damblaua, ca atare este momentul unor schimbări. Deocamdată am renunțat la radio și la presă. Sunt puțin mai odihnit însă și foarte atent la jocurile presei. Mai precis ale celor care susțin că fac presă deși nu-și urmăresc decât propriul interes. Foarte probabil nu voi sta foarte mult deoparte, pentru că așa cum mă știu revolta mă va ajunge curând și mă voi implica doar pentru a mă înfige în iluziile unor presari de duzină. Am oferte inclusiv din partea celor care  au impresia ca ei fac legea prin presa națională, dar foarte probabil nu le voi da curs. Capitala nu-i de mine și nici nu sunt genul celui care acceptă un război inutil doar pentru că o duc mai bine financiar. Nu diger nici un soi de autoritate și cu precădere minciuna și manipularea ca practică de presă. Deocamdată îmi asum statutul rumegătoarei și cam atât. Mă voi decide dacă revin sau nu la Realitatea FM sau voi alege altă variantă. Cele mai mari șanse rămân Clujul și radioul Realității.
         Cafeaua! O altă schimbare care devine obligatorie. De șapte ani savurez cafeaua de la Bourbon din Iulius Mall. De câteva zile m-au cam pierdut. Savoarea cafelei tinde să devină doar o amintire plăcută. Mult părea amăruie sau poate prost măcinată. Oricare ar fi motivul schimbării gustului, pentru mine este suficient să mă decid să schimb locația. Nu am nimic a le reproșa celor de acolo. Am fost întotdeauna respectat de personalul cafenelei. Fetele au fost mereu amabile și cu bun simț, calitate pe care foarte rar o întâlnesc prin bistrouri sau cafenele. Niciodată nu am călcat pragul unei cafenele pentru a-mi clăti ochii sau a puncta la impresia artistică cum fac mulți alții. Pentru mine au fost suficiente trei condiții: gustul cafelei, o servire decentă și posibilitatea practicării exercițiului de ignoranță. Deh! Mofturi, însă mofturi care pentru mine contează. Exercițiul de ignoranță constă în posibilitatea de a citi măcar un ceas sănătos fără a fi deranjat sau perturbat din cursul lecturii. La Bourbon mi-a reușit întotdeauna, deși a fost în majoritatea timpului foarte populat. Dacă doriți să-mi recomandați o cafenea unde pot să-mi continui tabieturile și care obligatoriu prepară o cafea bună atunci primesc cu drag orice sugestie. Mi-aș dori să existe și posibilitatea de a parca în apropiere pentru că în cotidian nimic nu se întâmplă fără mașină. Promit să evaluez la fața locului orice sugestie și în cazul unei decizii să onorez sugestia aleasă cu o invitație la cafea. Pentru sugestii, permiteți-mi să mulțumesc anticipat, indiferent dacă ele vor veni în privat, pe mail, sau în spațiul public al rețelelor de socializare pe care le folosesc.
           Carte! Din nefericire, în orice librărie aș zăbovi puțin timp, constat că se publică tot mai des tot ce-i lipsit de vreo legătură cu literatura sau poezia. Ori am îmbătrânit eu și am făcut-o prost, ori am standardele otrăvite. Categoric că pot avea și gusturi nepotrivite. De mai bine de un an nu mai citesc autori slavi sau occidentali, citesc scriitori evrei și arabi. Dacă ați citit ceva bun în ultima vreme, rogu-vă loviți-mă cu un titlu care să ne merite timpul. Foarte probabil, ceva din ceea ce vouă v-a căzut bine să se potrivească și subsemnatului. Din nou, mulțumiri anticipate.
         Blogul! Scriu mult. Nu tot ceea ce scriu ajunge și pe blogul personal. Sunt varii motive pentru care nu postez totul, însă aceste motive le păstrez pentru mine. Celor care-și doresc mai mult le sugerez cu drag să-și poarte răbdarea cu decența prieteniei pe care o împărtășim împreună, chiar dacă o putem numi doar o simplă prietenie literară. Va veni și timpul scriiturii pe care am păstrat-o doar pentru mine.
            Deocamdată atât. Reverență vouă... și să vă evite rutina! 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu