miercuri, 31 decembrie 2014

Dintr-un decembrie (XXII) – Epilog


       Draga mea, am învățat inclusiv de la Eminescu despre vremea care trece și cea care vine. Timpul meu s-a scurs, al nostru așijderea. Vremea irosirilor este un trecut mult prea îndepărtat pentru mine. Pentru orice există un final. Nu ne este permisă excepția de la conceptul finalului, însă ne este permis modul în care ni se întâmplă. Finalul s-a pierdut într-un brutal al tăcerii mele, într-un abrupt al renunțării tale. Știai că detest previzibilul și cu toate acestea nu a contat. Infiniturile noastre diverg, devenit-am poli contrari lipsiți de atracție. Același glaciar, diferă doar culoarea vieții. Despre mine știu totul, despre tine nu mai știu nimic. Nu am nici o dorință, nu am nici un final, nu există nici o apropiere a dramei. Există doar anostul instalat între sufletele contemporane nouă, iar noi ne-am adaptat normalității de care râdeam cândva. Zâmbetul tău acum se poartă la adrese necunoscute și eu nu am scris niciodată scrisori. Mă judecă conștiința printr-un gând (ne)bun de frumos. Voi păstra aroma merelor coapte și a scorțișoarei. Tot cognacul existent în astă lume îl voi sorbi în cinstea unui trecut din care m-am ales și cu statutul muritorului de rând. Mi-e dragă modestia pentru că am învățat-o de la tine. În mine mai este loc de un singur gest și un singur cuvânt: reverență…   

Am ajuns la finalul acestei epopei. Nu m-am gândit nici un moment la romantism, gândul meu s-a așezat într-o istorie anonimă a lumii din care fac parte, indiferent că-mi face plăcere sau nu. Cert este că sunt pregătit să renunț la foarte multe, pentru că este momentul în care doresc să mă dedic unor proiecte personale. Nu sunt vreunul din posesorii de regrete, nu sunt unul dintre cei care își trăiesc persuasiv trecutul. Nu am privit niciodată cu speranță sau încredere înspre viitor fiindcă sunt genul dedicat prezentului. Viitorul niciodată nu ne va oferi decât ceea ce putem noi a ne oferi, iar ceea ce îmi pot oferi nu va depăși niciodată ceea ce îmi este de trebuință. Iar de trebuință?!... îmi sunt enorm de puține. Nu știu să mai existe ceva neîncercat care să mă motiveze într-o altă dinamică existențială. Singura motivație ființială rămâne vi(d)ul conștiinței…
     

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu