luni, 29 decembrie 2014

Dintr-un decembrie (XIX) - Neputința cuvintelor


       M-am îndepărtat de tine cu mult înaintea sfârșitului. Ne-am supus unei reciprocități îngăduită tacit. Devenisem o noimă dezbrăcată de gesturi și afecțiune. Ne grăbeam pe sensurile destinelor diferite într-o asimetrie ciudată. Ne purtam în inimile fiecăruia, însă sub o taină neverosimilă. Indirect, ne creasem propriul nostru labirint, în care nu mai aflam putința regăsirii. Îți vorbeam despre neputința cuvintelor, dând astfel un sens acestei neputințe. Cuvintele mele, tăcerea ta, în care-ți aflaseși un echilibru, întăreau această neputință. Legați la ochi, nu ne mai puteam privi nici cu sufletul. Un vid care suplinea lipsa durerii. Un vid care impunea un înainte, un sfârșit prematur de decembrie, un ianuarie întârziat în lumea noastră, un decembrie întârziat în lumea care ne aștepta separați.
         În mine își făcuse locaș îndoiala. Cunoașterea despre tine se alterase. Nu era nimic superficial în tine sau în mine, era firescul evoluției tale. Îți era de trebuință un mai mult decât aroma merelor coapte. Niciodată nu am fost pentru tine o certitudine și atunci te-ai căutat de semeni, de alte sisteme de valori. Mai existau destule de împlinit împreună, dar orice ar fi fost de împlinit era ticsit doar de valoare sentimentală. Sentimentele mele au izvorât din ape neîncercate de nimeni până atunci, apele tale. Tulburi, apoi limpezite și în final stârnite spre soluri mai puțin nefertile. Am ieșit din zona pasiunii tale alegând neutralitatea. Nimic mai potrivit pentru iadul pe care mi l-am dedicat în final. Însă trebuie să recunosc: nimeni nu cunoaște mai bine decât mine valoarea unei compasiuni. Prezența compasiunii reflectă noblețea unui suflet, iar sufletul meu mi-a impus să te las să pleci. Ai zăbovit prea mult în indecizie și atunci mi-am asumat sfârșitul merelor coapte...     

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu