luni, 15 decembrie 2014

Dintr-un decembrie (XI) - Sunt săruturi pe care nu le putem uita niciodată


        Dragostea ne complică existența. Orice început este compus din pasiune și dorință. Amestecându-le, trăindu-le, căutându-ne de împlinire ne-am asumat riscuri. Aceste riscuri sunt de fapt scările spre un provizorat al iadului. Riscul final, singurul asumat în cele din urmă, este traversarea lui. Dar despre agonia inevitabilă finalului, mult mai târziu. Mereu m-am descurcat cu mine, pentru că orice am trăit a fost asimilat ca o etapă care se cerea consumată, arsă. Aceasta-i diferența dintre noi, dintre mine și tine, dintre genul masculin și cel feminin: femeia trăiește unicitatea poveștii de dragoste care i se întâmplă, se păstrează în singura aventură care contează în viață, aventura îndrăgostelii, în timp ce pentru noi aventura suportă diversificarea. Voi știți a iubi complet, noi știm a descompune sentimentul în afecțiuni aferente diferitelor etape ale  vieții. Sursa supraviețuirii noastre ca tagmă este gena războiului, cea care ne asigură stadiul de invadator sau victimă. În ambele cazuri depindem doar de noi. Adicția voastră pentru idealul în iubire v-a adus grotescul suferinței, în timp ce nouă, concretul, ne-a adus frumosul ei. Tu, femeia, ești iubire, eu bărbatul, am fost și rămân eros.
         Mi-e de trebuință a-ți mai împărtăși ceva. Din amintirile mele nu te poate alunga nimeni. Noi, oamenii, ne pricepem la amintiri, nu prea la tăinuirea lor, pentru că nevoia unei recidive ne împinge la spovedanii inutile. Deconspirările au un rol clar și precis: căutarea celui/celei care înțelege aceste trăiri, care și le asumă ca fiind aidoma unor experiențe personale. De aici și micile dezastre. Comuniune a două suferințe nu construiește nimic. Se creează impresia unui balsam afectiv care va ține de foame până la apariția unei tentative de reconciliere cu viața prin insinuarea unei noi pasiuni. Câtă amăgire! Această amăgire va fi direct proporțională cu dezamăgirea ulterioară. Însă ține-mă minte draga mea, căci îți spun din nou, acum, cum stă treaba cu suferința. Este necesară și firească evoluției. Suferințele noastre, cele mici, ne induc starea neputinței, agoniei. Cumplită ne este trecerea peste abisul din noi, prin el. Ne mințim și ne îndoim de noi înșine, pentru ca apoi să revenim la viață mai atenți, mai dornici, însă mai înțelepți. Marile suferințe ne readuc la normalitate. Boala, de exemplu, ne va reda întotdeauna dimensiunea reala a vieții. Suferința din iubire, ne va aduce doar amarul și tentația abandonului. Mie-mi plac finalurile acestor suferințe, pentru că ele aduc dulceagul nostalgiilor. Știai că nostalgia acestui decembrie are gustul merelor coapte?!... Îmi amintesc perfect gustul, pentru că îl regăsesc pe buzele tale!
                    

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu