marți, 23 decembrie 2014

Dintr-un decembrie (XV) - Noaptea nu-mi va ascunde nimic, niciodată...


       Nu sunt capabil de trădări, de aceea niciodată nu mi-am trădat fericirile ori nefericirile. Orice noapte împreună, orice decembrie împreună, ne-au stors de aroganța săvârșită dinaintea lumii. Tot ceea ce defulam în derizoriul cotidian ne vindeca în noapte, când îmbrățișați lăsam modestia în seama lumii. Sunt greșeli care-mi pot fi reproșate. Sunt vinovat pentru că te-am recomandat viciilor, însă fără ele am fi fost un cuplu anost. Te-am absolvit de timiditate, te-am îmbrăcat în sudoarea merelor coapte, m-am tăvălit în aroma cognacului și a nopții. Ne-am permis iluzia fericirii și deziluzia rațiunii. Am fost adeseori la un pas de naufragiul în fericire, dar ne-am temut de pedeapsa inevitabilă a nefericirii finale. În destin îmi ești pedeapsa absolutului atins. Te-aș fi vrut prezentă într-una din nopțile polare însă viața nu ne-a făcut această concesie. Numai cine a atins absolutul în iubire poate înțelege valoarea compromisului unei concesii. De aceea viața doar ne răsfață și noi suntem datori să luptăm împotriva capriciilor ei. Acum dacă aș avea putința unei alegeri, mi-ar fi mai dragă noaptea cu tine, cognacul, merele coapte și moartea într-următorii zori, decât rutina acestui suntem doar pentru a fi. Ce poate fi mai reușit decât să pieri în toiul unei iubiri?...
            Tandrețea noastră o mai regăsesc doar în pietre...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu