sâmbătă, 5 noiembrie 2011

A iubi, a ierta, a alege



Sunt tot mai prezent în mine, între semeni și în nimic. Am încercat o altă abordare, în care să mă accept și să mă împac cu semenii. Zadarnic. Nu sunt suficient de puternic încât să supraviețuiesc acestei sile cu care semenii se omenesc reciproc. Trăiesc o deznădejde cumplită; nu pot înțelege cum poți uita sau negăsi ceea ce este sfânt în tine, acea moștenire oarecum genetică și responsabilă de existențialismul individual atins. În acest punct sunt staționat de vreme bună; mă confrunt iarăși cu Divinitatea într-un dialog fals, în fapt un monolog fără răspunsuri viabile. Merg în orb și singura cale spre lumină este cea a rațiunii. Aici apare un mare paradox: acea rațiune seacă, lucidă și rigidă care nu-și explică cum Dumnezeu a putut să eșueze în prorpia-I creație după chip și asemănare, omul, este cea care îmi oferă un singur răspuns credibil la întrebarea care persistă în tărâmul meu metafizic: ”căror rațiuni și pasiuni se datorează mersul înainte al acestei lumi, cu toate sincopele și anarhia ei!?”. Răspunsul nu poate fi decât Dumnezeu. Numai El este capabil de a iubi și ierta sau a iubi prin iertare, o meteahnă mult prea grea pentru noi evadații din Eden. 


Nu știu să fi făcut ceva în astă viață fără să fie implicată pasiunea. Am suferit pentru fiecare eșec și m-am bucurat pentru fiecare reușită. Am suferit pentru orice lipsit de viață și am sedus nimicul pentru a-i da o formă. Precum un lepros, pe unde am trecut am lăsat sau pierdut o bucățică din mine, nici eu nu mai știu cât și unde am oferit sau cât am permis să se ia din mine. Dumnezeu și nimeni nu mă poate blama pentru indolență, dar știu că nu am putut niciodată să fiu demn de El , să fiu capabil de a iubi și a ierta, de a iubi prin iertare. Cu trei verbe ne-a izgonit El din Eden: a iubi, a ierta, a alege; singurul pe care-l conștientizăm și de care abuzăm este ultimul …     

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu