marți, 19 ianuarie 2016

Simptome


         Sunt tot mai absent în spațiul public. Totul se reduce la cuvinte. În mijlocul lor mă simt expus, trădat. Nu mă mai pot apăra prin cuvinte, nu pentru că el și-au pierdut forța convingerii, mai degrabă pentru că în juru-mi nimeni nu mai este dispus să asculte. Până-ntr-un ieri cuvintele năruiau orice acuză searbădă, orice apărare ticluită din speranțele unei evadări din prezentul incoerent, astăzi ele sunt scrijeliri pe ziduri mute. Tăcerea mea nu este cu nimic mai prejos sau presus de a voastră, iar tăcerile noastre comune nu mai păstrează farmecul ascuns al unui mister. Uneori mai aud în juru-mi o articulare nervoasă a frazei, însă acest lucru nu-mi conferă decât certitudinea existenței unei forme de viață. Apoi din nou acele tăceri monumentale, tombale și certe. Suntem posedați de tăcerea organică. Totul se reduce la frica de adevăr, de firescul asumat prin tăcere. În spatele lașității noastre ascundem întotdeauna primul pas, prima mișcare către eliberarea din tăcere, din neputințe. Ascundem tendința și adicția de viață. Aceste tăceri nu au nici o legătură cu fericirea sau dezamăgirea, nu păstrează nostalgii sau taina unei neîmpărtășiri, ele ne hrănesc fricile, vulnerabilitățile, superficialitatea. Dacă cineva în afara mea va reuși să-și zdrobească tăcerea, atunci acel cineva, într-un moment de luciditate, va găsi esența propriei existențe. În esență se află drumul anevoios spre definitiv, riscul asumat al oricărui ireparabil, metafizica desăvârșirii personale. Orice și oricât ne-am dori suportă obligatoriu pasiunea. O extragem din aceeași esență. Între noi și esență tăcerea a închipuit ziduri, creneluri, crevașe. Tăcerea mai înseamnă ceva. Tăcerea e simptomul sfârșitului, asemeni renunțării...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu