duminică, 24 ianuarie 2016

În anticamera vieții

 

         Cunosc o sumedenie de oameni. Aș putea spune că mult prea mulți pot purta adjectivul impersonal, cunoscut. Raportându-mă la ei prin prisma standardelor personale, nu greșesc cu nimic numindu-i aventurieri. Sunt perfect încadrați în marșul providențial al neputinței. Ei știu atât de puține despre lucruri, trăiri și lume, însă îți vorbesc despre toate cu o ipocrizie isterică și cumplit de încărcată de agramații. Nu este nici o exagerare din parte-mi, încă se pot considera onorați, dacă-i așez în galeria capodoperelor eșecului. Sunt mereu plini de idei, în marea lor majoritate devenite obsesii. Se mișcă natural cu inconstanța haosului și sunt atenți cu nevoile lor. Li se întâmplă numai chestiuni unice, trăiesc la limita superioară a existenței, iubesc cu pasiunea drujbei care răpune lemnul viu. Bineînțeles, toate experiențele lor sunt supervizate de un orgoliu incomensurabil care stă la baza existenței personale, același orgoliu fiind sursa principală a echilibrului și forței lor. Prigonesc tot ceea ce îi depășește și pe cei care nu sunt asemeni lor. În viziunea lor, ei și numai cei asemeni lor, sunt deținătorii adevărului suprem. Tot numai ei sunt cei răsfățați de eternitate. Iubesc Divinitatea pentru că dă bine, pentru că e la modă să fi bun, generos, puternic. Dramatismul luptelor lor în slujba binelui și a celor amărâți însumează martiriul predecesorilor, de la geneză încoace. Zeii sunt egalii lor, sclavii suntem cei incluși în restul.

         Literar le spun epigoni. Grobianul ascuns în mine, mai puțin educat, le-ar striga în față pe nume: lachei, lichele, libidinoși, leproși. Mă lipsesc cu drag și liniște de majoritatea covârșitoare a contemporanilor. Îmi poate reproșa cineva faptul că locuiesc în anticamera civilizației, în anticamera percepției lor asupra vieții?! Eu unul, singur nu-mi reproșez asta...     

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu