duminică, 27 septembrie 2015

Compromisul ”Neplecare”

 

         Această toamnă care nu mă iartă. Care simte în mine trăirile ei și iminența unui sfârșit. M-am golit din sihăstriile munților și m-am adunat în singura sihăstrie posibilă mie. Sihăstria străzilor orașului. Toamna rupe din măduva copacilor, îmi pune dinaintea juliturilor de pe genunchi covorul în galben și roșu al resemnării, al acceptării sorții. Mi-e toamnă în toate. Mi-e toamnă în ruga tăcută din privirea urcată-n bolta cerului. O pasăre trece pe deasupra mea fără să înțeleagă ce-a străpuns-o, fără să știe ce povară va duce cu ea. Nu se va întoarce din cauza dorului meu, ci din cauza dorului ei. Și ea portă iubirea pentru oraș. Oare iubirea ei are impuritățile iubirilor mele? Nici o sihăstrie nu-mi va oferi un răspuns la astă întrebare, cum nici sihăstria străzilor orașului nu mi te-a abandonat. Și ruga mea devine întrebare: ”Doamne, cum de ceva atât de mic își poate accepta iubirea și slăbiciunile și eu nu pot?”. Mă străbate un gând: cine poate iubi necondiționat, poate și zborul!

         Dacă iubirea este motivul revenirii, cum poate fi tot ea motivul plecării?...     

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu