vineri, 12 iunie 2015

Nici o iubire nu mă poate schimba

 

         Orașul este pentru promenada celor care nu simt. Cândva mă întristam doar privindu-i pe cei iubesc promenada. Nu i-am întrebat ce știu despre viață; știam că nu vor știi ce să-mi răspundă. Viața se trăiește în fiece moment, pentru că ne supune încercărilor. Fiecare zi îmi este încă un pas spre desăvârșire, spre împlinirea menirii mele.  Tristețile mele mi-au întunecat sufletul și mintea și toate aceste tristeți erau adresate semenilor. Am trecut punți peste hăul din mine, m-am pierdut de umbrele trecutului și abia atunci am înțeles. Niciodată nu voi putea face un simplu gest pentru cei care nu sunt în nevoia lui. Niciodată nu voi irosi o vorbă bună pentru cel care nu stă într-o ascultare, mai întâi interioară, apoi a celor care au de dăruit.

         Vitregiile nu sunt altceva decât darul unei înțelepciuni târzii. Mi-au trebuit mulți ani pentru a înțelege. Iubirea, cea mai completă dintre trăiri este și cea mai vitregă. Nu putem înțelege iubirea dacă nu avem parte și de suferința din ea. Iubirea e complexul de trăiri prin care parcurgem infinitul de la plus înspre minus. Iubirea înseamnă schimbare, a celor ce o dăruie, a celor ce-o primesc. Dacă iubirea nu m-a schimbat, târându-mă obsesiv între om și neom, atunci nu am iubit, nu am cunoscut-o. Poetul iubește cu deznădejde, filozoful o refuză, însă cei aleși să se bucure de ea o vor face simplu, bucurându-se de tot ce are ea de oferit.

         Iubind nu voi schimba nimic, pentru că știu că nu mă pot schimba pe mine. În searbădul oraș al promenadelor, cineva are mereu ceva de oferit. Nu vă feriți de iubire, căutați-o, abateți-o din calea ei, supuneți-vă ei. Schimbați-vă în bine...      

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu