marți, 5 mai 2015

Despre cele...


         ...știute:  aș prefera să le uit! Mi-ar fi de un drag de-a dreptul ipocrit să-mi pot începe viața altfel, să pot repeta greșelile trecutului, să mă regăsesc în vinovatele plăceri ale vieții. Cum mi-ar fi prezentul dacă m-aș contopi în mediocritatea semenilor sau în decăderea femeii, reușind astfel anularea tuturor crizelor morale care m-au bântuit?! Lipsit de conștiința descompunerii m-aș regăsi în letargia pietrelor, imun dinaintea robiei ori beției simțurilor. Niciodată nu a fost la modă a te conștientiza, însă desuetul acesta m-a mântuit de slăbiciunea pe care mereu am avut-o pentru semeni. Am ajuns să iert și atunci când nu mi se greșește...
         ...neștiute: le las în plata lor! Ignoranța m-a salvat, în primul rând, de mine. Mă tem mai mult de consecințele împlinirii decât de regretul neîmplinirii. În mine viul se sufocă făcând loc durerii altora. Nu am aflat nici o candoare în cele cunoscute și trăite și de aici mi se trage și lipsa mistuirii din trăire. După ce le-am avut pe toate, uneori mi se întâmplă o melancolie duioasă; lipsite de orice perspective, îmi hrănesc iluzia eternității cu același regret al neîmplinirii...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu