marți, 26 mai 2015

Acum, nu ieri, nu mâine...


                                                                          Motto: Timpul este pedeapsa lucidității.
          
         Lumea este formată numai din ecouri. Tot ceea ce spunem, citim sau scriem se preumblă printre noi. Preluăm cele auzite, scrise sau citite și le ducem mai departe. Împărțim între noi cuvinte fără a le cunoaște adevăratul sens și valoare. Spunem răutăți sau vorbe de duh cu aceeași intensitate cu care spunem iubesc sau urăsc. În pustiu rostirile nu-și pierd valoarea pentru că ea nu a existat niciodată, însă în viul evoluției orice rostire capătă accente distructive fiindcă suntem tributari nevoilor, dorințelor, orgoliilor. Răstălmăcim cu bună știință sensurile cuvintelor, le dăm amploare sau le divizăm pentru ca rostirile noastre să fie în bine primite în nevroza generală. Trecutul este format numai din decizii ale prezentului, ale momentelor cheie care ne-au marcat existența. Atunci de ce îl răstălmăcim? Trecutul primește doar valoarea unui reper sau cel mult a unui etalon pentru nu ne regăsi în ratare și cu toate acestea, totuși o facem. Trecutul nu ar trebui să depășească suma deciziilor noastre însă din el ne extragem amintirile și nostalgiile. Ar trebui să ne fie de suficiență ceea ce am fost atunci și să ne preocupe ceea ce devenim în criza prezentului. Timpul nu iartă pe nimeni, de aceea viitorul ne apasă și rămâne cea mai sumbră incertitudine, însă tocmai din acest motiv cu toții am primit darul optimismului.
         Nu ar trebui să ne preocupe nimic în afara prezentului, pentru că orice ni se întâmplă ni se întâmplă acum. Ce a fost are valoarea învățăturii, ce va fi nu ne privește încă, pentru că nu ne-a atins. Am ajuns să apreciez valoarea clipei și consecințele irosirii ei. Am ajuns să înțeleg că lipsa clipei și lipsa trăirii ei să fie iminența sfârșitului și preambulul veșniciei.      

         Tot ceea ce am realizat am reușit în timpul prezent. Tot ceea ce nu am realizat suportă două alternative: m-a ratat definitiv sau încă nu m-a ajuns în timpul prezent. Stau gol în fața vieții și morții, împăcându-le...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu