marți, 6 octombrie 2015

Ce-i rost în ”Neplecare”?


         Întors în toamna tot mai golită. De viață, de soare și corole. Ajunși tulpini de-o palidă răzleție la marginea aleilor noastre. Ar mai fi cu putință o ultimă întâlnire, dar fără chipuri și trupuri. Atunci și fără gesturi. Dacă tandrețea i-ar fi de folos toamnei, mă frământă bizarul sentiment că toamna ne-ar fi tocmit să i-o aducem. Cum altfel decât purtând-o? Ne-am dizolvat în uzura ăstei toamne. Ți-aș scrie un gând în eterul viu dintre noi, prin care ți-aș spune că mi-e dor de decembrie, cognac și mere coapte. Dar până atunci mai este mult și nu pot garanta nici pentru supraviețuirea gândului. Încă mai sunt pe aleile parcului pentru că-mi trebuiesc toate aduse în uitare. Nu pot fi adunate decât de aici, într-o conspirație treime: noaptea, strada și toamna...

         Merg pe stradă și trimit rugă cerului să nu te-ntâlnesc. Mă rog ca umbra ta să-i lase tihna umbrei mele. Două singurătăți sub asediu: a mea și a toamnei. Despre singurătatea ta nu mai știe nimeni nimic. Uneori mai întreb toamna, alteori mai întreb noaptea, nicidecum despre tine. Întreb dacă mai am un rost în neplecare...
        

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu