joi, 15 ianuarie 2015

Oglinda timpului


           Am început să uit...
         Am început să uit vocile trecutului. Erau voci care-mi vorbeau despre mine, despre cum ar trebui să mă comport, despre viață și majoritatea lor despre iubire. Nu-mi vorbeau despre ce este iubirea, mai degrabă îmi mărturiseau despre cum și-ar dori să fie iubite. Vocile nu s-a amestecat niciodată. Sute de tonalități și timbre, însă niciodată confuze. Părăseam o casă pentru a intra în alta, alunecare hedonistă dinspre un suflet înspre altul și mereu aceeași primire, aceeași bucurie de a fi musafirul care cumva și oarecum și-ar dori să devină coleg de cameră, poate chiar  proprietar. Pendularea între ușile care se închideau în urma mea și cele care se deschideau nu suporta decât vibrația din vocea vânturilor dinspre nord sau sud. Vocile nu mi-au vorbit de dincolo de uși, au ales să mă încânte și descânte înfruntându-mă. Toate vocile dragi mie până într-un ieri sau azi mai devreme se pierd amestecându-se în tăcerea uitării, tulburând-o.
         Am început să uit chipurile trecutului. Erau chipuri care uneori mă priveau cu intensul unei interogări imperative în așteptarea unui răspuns sau unei certitudini, alteori mă priveau cu răbdarea de care numai abandonul într-ale îndrăgostelii ne face vinovați. Alte chipuri mă probau printr-o indiferență simulată pentru care aveam aceeași replică: un zâmbet strâns sub luciditatea înțelepciunii. Grimase, zâmbete, liniște, iubire, disprețul târziu stors dintr-o plăsmuire deconspirată, arareori ură, m-au urmărit pe tot ce mi-a întâlnit vederea. Au fost momente când le-am împrumutat pentru a le purta dincolo de ușile străine sincerității. Chipurile nu s-a amestecat niciodată până într-un ieri sau azi mai devreme, când simt amenințarea uitării. Și iarăși uitarea mă tulbură.
         Am început să uit atingerile trecutului. Au fost mângâieri, strângeri, revolte, pălmuiri, îmbrânceli, sufocări, împreunări în rugămințile unui mai stai sau iertare. Pe toate le-am primit și împărtășit. Îmi plac plimbările nocturne pe malul apelor în care s-au adunat lacrimile celor care știu a iubi și sunt dispuși la jertfă pentru a păstra ceea ce-au dobândit iubind. Atingerile au rămas după aceleași uși care ascund chipurile și vocile. Atingerile se cer în uitare, se amestecă și mă condamnă la singurătate. Nu e loc de tulburare mai multă decât este, doar uitarea devină tot mai certă și mai clară, iar vocile, chipurile, atingerile sunt tot mai confuze, difuze, amestecate și îndepărtate.
         Nu-mi trebuie timp pentru a mă lămuri despre mine. Am răspunsul. Sufletul meu nu are uși. Sufletul meu are oglinzi... 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu