luni, 19 ianuarie 2015

Aleea celui singur


          Pentru orice muritor de rând. căci cu toții suntem vânați de moarte, ar fi benefică putința unei negocieri cu trecutul. Ne-am construit din întâmplări și emoțiile lor, iar fiece amintire a primit un chip. Acele chipuri care ne bucură sau dor ar trebui dăruite amneziei. Avem prea mult din emoțiile trecutului în teama prezentului. Refugiul precar din imaginație nu ne salvează de această teamă; este ca și cum am locui într-o casă cu ferestre și uși zidite, de unde nu am avea scăpare, e totuna unui contract semnat cu nimicul, conceptul care nu promite iluzia. Singura evadare posibilă ne-ar fi coma. Aducând în prezent coma trecutului putem construi un trecut suportabil. Într-o casă nelocuită nu se pot scrie povești, ca atare nu se pot nici trăi. De ce ne este mai multă teamă, de trăirea poveștii sau de comă? Cu ambele posibile într-un consecutiv putem trăi la nesfârșit aceeași poveste fără a încerca regretul rutinei, nepriceperii și suferinței ei. Însă ambele sunt în atenția permanentă a imposibilului și orice scăpare printre noi înseamnă finalul. Finalurile ne sunt piatra șlefuită a unui epitaf nerostit și închipuirea unei incerte singurătăți dincolo de prezent ne va păstra în agonia șubredă a trecutului. Păcătuim simbolic neînvățând nimic din ceea ce am devenit...

         M-am obișnuit cu singurătatea. Îmi este dragă și de tihnă, obligându-mă la nimicul de care mult prea mulți ne temem. Locuiesc pe aleea singurătății; este atât de îngustă că numai prin încăpățânarea nimicului o pot parcurge până la capăt...       

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu