marți, 24 noiembrie 2015

Elegie (opt/a VIIIa)


Sunt funingine.
Cândva, parcă-ntr-un ieri,
fost-am tăciunele dorului mocnit
și înainte de tăciune
am fost zeul ofrandelor tale.
M-ai iubit strigându-mă pe nume
și te-am iubit îmbrățișându-te.
Ne-am iubit cu sinceritatea unei copilării întârziate.
Ne-am iubit cu evlavia păcatului neîmplinit.
Și înainte de iubirea noastră,
de ceea ce am fost parcă-ntr-un ieri
și de funingine,
am fost cel în care Divinul a ascuns focul.
Numai tu, draga mea,
strigându-mă pe nume,
te-ai jucat cu focul,
te-ai dat ofrandă zeului
și te-ai osândit oedipian,
ducând molima iubirii prin lume.
Căci din povara dorului mocnit
și-a ta osândă oedipiană
am aflat secretul nefericirii.
Mai spune-i lumii despre noi,
iar pe cei orbiți de firescul iubirii
vindecă-i.
Spune-le secretul!
Arată-le cum îți ungi pleoapele cu funingine!...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu