joi, 5 noiembrie 2015

Cel mai greu îmi e să spun adio zilelor de atunci


         A te iubi îl simt mai în etate decât sunt. Nu mă simt iertat deși nu mă știu în a-ți fi greșit. Mi-am încrucișat destinul cu multe altele și nu mi-au rămas din aceste călătorii decât câteva nume, chipuri și, arareori, nostalgii. Am păstrat infime punți între mine și ceea ce am primit și am avut. M-am născut pentru a umbla singur prin lume. Am aflat mult prea târziu că umblătura-mi lasă urme, că mi-a rămas captivă în neestetica cicatricilor unor suflete străine mie. Nu am simțit niciodată povara iubirilor ce mi-a fost purtată în pustiu sau ascuns, dar o simt înzecit pe cea care o car în umbra nedefinită a neveșniciei.
         Mi-ar fi fost mult mai simplu sau poate suficient de o trecătoare dacă m-aș fi mulțumit doar să te iubesc. M-am complicat iubindu-te cu toate pedepsele și iertările creștine, încropind un altar din tulpinile măduvei noastre. Am încropit un tot pe care timpul nu-l ucide, pe care apa nu-l surpă, din care nu mă mai pot extrage, suflare cu suflare. Pentru mine, mâine înseamnă egalul dintre soare și ploaie, robia stânjenitor de plăcută a nostalgiei. Mi-am decorat drumul destinului cu chipul tău și multele lui zâmbete, multele lui mirări. Secundele au greutatea gândurilor mele, inima-mi respectă rutina funcției clopotelor dintr-o turlă rurală și toate bătăile ei se liniștesc în altarul măduvial. Fluvial și/sau fatal sunt cele mai potrivite antonime pentru a mă defini. Fluvialul - incompatibilitate sangvină, fatalul - complicele iubirii ce mi-a rămas din ceea ce ne-am fost, unul-altuia.  
         Din toate celor ieri și rutina a toate celor mâine m-am ales cu un adio, m-am ales cu neputința și nedorința rostirii sau cea a împlinirii gestului...    

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu