marți, 28 iulie 2015

Ascultă-te pe tine...

 

         Zilele noastre devin tot mai insuportabile. Pe de o parte mass-media tot mai aservită, mizeră și tabloidizată, pe cealaltă parte clasa politică care, hai să recunoaștem, seamănă tot mai mult cu o groapă comună plină cu hoituri rezultate în urma execuțiilor reciproce. La mijlocul distanței dintre ăste lumi stăm așezați între sărăcie și limita supraviețuirii. Schopenhauer împărțea lumea în două lumi: pe de-o parte cea a sufletelor chinuite și de cealaltă parte, cea a călăilor acelor suflete. În târâiala noastră cotidiană întâlnim tot mai omniprezente: absurdul, vanitatea, neputința; și ca rezultat al ăstora, disperarea celor (tot mai puțini) care rezistă. Nu există zi în care nu se face remarcat(ă) vreun personaj care țipă folosind minciuna și invectivele, tocmai pentru a fi remarcat. Sub ce motiv stupid aș mai sta să ascult aceste personaje? Valoarea individuală devine tot mai obscură și damnată! Prea multe nulități își dau cu părerea despre lume, personalități, vremuri, și mai ales, despre neam. De multă vreme nu-i mai ascult și citesc pe marii deontologi și scriitorași de drezină, că duzina este deja expirată. Sunt prudent când este vorba de sufletul meu. Sunt foarte atent la rațiunea mea și îngăduitor cu simțurile mele, căci doar ceea ce sunt nu mă mai trădează. Categoric că mai găsesc câțiva în jur care să-mi semene, dar îi protejez cu măsura egală grijii pe care mi-o acord. Oamenii sunt o raritate. Nulitățile sunt gratis, atât pe garduri, în șanțuri sau prin agore. Ce vă costă oameni buni să ascultați de voi? Viața voastră și a celor dragi! Și credeți-mă! Ceea ce am spus prin scris nu este nimic care să susțină demagogia...                

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu